آموزش استخوان بندی صورت – قسمت اول

آموزش استخوان بندی صورت – قسمت اول

  مشخصات آموزش

  •   زبان آموزش فارسی

facial-riggingبا سلام خدمت دوستان

همانطور که قبلا هم قول داده بودم امروز براتون نحوه ی استخوان بندی صورت کاراکتر رو آموزش دادم.

توی این آموزش ابتدا منوها رو برای کار کردن آماده می کنیم. سپس از مدل آماده ی صورتی که قبلا طراحی شده استفاده می کنیم و مدل را به داخل نرم افزار وارد می کنیم.

این مدل قبلا طراحی شده و شامل سر، موها ، چشم و ابرو، دندان بالا و پایین، خال روی صورت و خال روی سر می باشد.

ابتدا توسط ابزار Bone Tools از منوی animation سه استخوان گردن ، سر و فک رو ایجاد می کنیم (البته باید در نمای Right باشیم).

سپس استخوان ها و انتهای آن ها را جهت منظم کاری نام گذاری می کنیم.

استخوان فک را به استخوان سر پیوند می دهیم چون حرکت استخوان فک به حرکت استخوان سر وابسته است.

موها ، ابروها و چشم ها ، دندان بالا و خالها را به استخوان سر پیوند می دهیم و دندان پایین را به استخوان فک پیوند می دهیم.

و الی آخر….

آموزش رو دانلود کنید تا بهتر متوجه بشید.

در قسمتهای بعدی روی استخوان گردن و سر بیشتر کار خواهیم کرد.

امیدوارم از آموزش لذت ببرید.

در ضمن نظر یادتون نره!!!!

۴ Responses to “آموزش استخوان بندی صورت – قسمت اول”

  1. h-potter گفت:

    اين آموزش تو چه نرم افزاريه؟

  2. rezarahnama گفت:

    salam kheyli aliye khoda kheyret bede ishala khahesh mikonam edamasha baramon zod befres bazam tashakor

  3. mohammad ali گفت:

    سلام اموزش خوبی رو شروع کردید من خیلی تو زمینه ریگ کردن کاراکتر مشکل داشتم و دارم
    ولی مشکلاتم رو با ابزار انلاین ریگ کردن کاراکتر تو سایت http://www.mixamo.com تا حدودی حل می کردم ولی مشکل اینجابود که اگر کاراکتر ما انسان نما نباشد نمی توانم ریگ بندی کنم در ضمن این سایت صورت را ریگ نمی کند
    من یک سوال دارم ایا امکان این وجود داره کاراکتر هایی را که توسط این سایت ریگ کردم رو به ان استخوان جدید اضافه کرد به طوری که skin ان به هم نخورد چون من با سینک کردن استخوان ها به پوست مشکل دارم مشکلم اینه که هرکاری می کنم تنظیمات skin خوب در نمی اید من حتی برای رفع این مشکل از پلاگین Bone Pro استفاده کردم ولی چون اموزش ان کم بود درست نمی توانم با این پلاگین هم کار کنم
    یک سوال دیگه هم اینکه ایا امکان داره استخوان بندی که به یک کاراکتر داده شده را به یک کاراکتر بدون استخوان نسبت دهیم
    در خواست دیگری که دارم اگر امکان ان وجود دارد اموزش هایی درباره
    ریگینگ خودکار با LH Auto-Rig
    و پلاگین Bone pro
    و به طور کلی درباره روش های ریگ کردن در ۳d max ازجمله CAT و Biped و همین طور روش Skin کردن رو توی تریدی مکس اموزش بدید
    باتشکر و سپاس فراوان

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت

  مشخصات مدرس

محمودزاده بخت آباد سید حامد
دانشجوی رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه سیستان وبلوچستان علاقه مند به مباحث گرافیکی انجام چندین طراحی شامل: طراحی تیزر - کلیپ - سایت و.... در حال حاضر مدیریت سایت Learningtv.ir رو برعهده دارم. در کل عاشق بازی سازی با یونیتی هستم.

  دوره‌های پیشنهادی