نسخه آزمایشی

آموزش سی شارپ در یونیتی – آموزش PlayerPrefs

آموزش PlayerPrefsآموزش سی شارپ در یونیتی – آموزش PlayerPrefs

مقدمه:

یکی از مواردی که بسیاری از طراحان بازی های رایانه ای بدان توجه بسیاری دارند، امکان ذخیره اطلاعاتی نظیر: انواع امتیازهای بازیکنان، مختصات بازیکنان و … می باشد.

با استفاده از روش های مختلفی نظیر استفاده از کتابخانه ی System.IO (که آموزشش از اینجا قابل دانلود هست) نیز می توان اطلاعاتی را ذخیره نمود و سپس از این اطلاعات در مواردی که مورد نیاز هست استفاده نمود، اما روش استانداردی که خود یونیتی آن را پیشنهاد می دهد استفاده از playerprefs می باشد.

 

در آموزش PlayerPrefs شما عزیزان با تک تک موارد PlayerPrefs آشنا خواهید شد و در نهایت خواهید توانست اطلاعاتی را توسط PlayerPrefs ذخیره و لود نمایید.

به عبارت دیگر در آموزش PlayerPrefs به آموزش چگونگی ذخیره ی اعداد صحیح و اعشاری و اسم ها می پردازیم به صورتی که با بیرون رفتن از بازی نیز به صورت ذخیره شده باقی می مانند و میتوان برای ذخیره ی امتیاز، نام مرحله و … از آن استفاده کرد

 

مواردی که در این آموزش PlayerPrefs بدان پرداخته خواهد شد:

۱- SetInt
۲- GetINt
۳- Setfloat
۴- Getfloat
۵- SetString
۶- Getstring

آموزش مقدماتی سی شارپ در یونیتی

امیدوارم آموزش PlayerPrefs تونسته باشه تا حدودی مشکلات شما عزیزان در زمینه ی ذخیره و لود در یونیتی رو رفع کنه.

با تشکر از همه ی شما عزیزان

آرتین جوانمردی

آموزش سی شارپ در یونیتی – آموزش PlayerPrefs

یک نظر برای "آموزش سی شارپ در یونیتی – آموزش PlayerPrefs"


  1. سلطانی گفت:

    با سلام

    مبحث خوبی رو شما در نظر گرفتید که تا اونجایی که من میدونم تازه و در سایت فارسی زبان دیگری مطرح و آموزش داده نشده .

    با تشکر از زحمات شما و ادامه آموزش در آینده

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت


هیچ محصولی موجود نیست.