ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی

ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی

  مشخصات آموزش

آموزش فارسی ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی

ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی

قسمت هجدهم، نوزدهم و بیستم به مجموعه افزوده شد.

بالاخره بعد از گذشت تقریبا ۱ ماه، آموزش ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی آماده شده است و شما عزیزان می تونید اقدام به خرید این آموزش نمایید.

یکی از بازی های پر طرفدار دوران کودکی هر شخصی، بازی مار و پله بوده که اون موقع به صورت فیزیکی انجام می شد ولی هم اکنون می توانید این بازی رو در رایانه ی خود طراحی نمایید و اقدام به بازی با آن نمایید.

آموزش ساخت بازی مار و پله دو بعدی جمعا در ۶ قسمت تهیه شده است که شما عزیزان می توانید این مجموعه ی ارزشمند را با مبلغ ۱۸۰۰۰ تومان به صورت آنلاین دریافت نمایید.

 

سرفصل آموزشی آموزش ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی :

در این جلسه مرحله به مرحله محیط بازی کامل خواهد شد.
در این جلسه یاد خواهید گرفت که چگونه خانه های مختلف بازی را همراه با مختصات هر خانه تعریف نمایید.
در این جلسه مکان های مختلف بازی نام گذاری خواهند شد(با استفاده از اسکریپت و به صورت اتوماتیک)
در این جلسه با استفاده از GUI یونیتی اقدام به ایجاد دکمه هایی که عمل تاس انداختن را انجام می دهند خواهید نمود.
در این جلسه با استفاده از اسکریپت هایی که خواهیم نوشت حرکات بازیکن ها را کنترل خواهیم نمود.
در این جلسه مکان های خاص (ابتدا و انتهای نردبان، سر و دم مار) را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آپدیت(اضافه شدن جلسه ی هفتم و هشتم)

در این جلسه با استفاده از پلاگین SuperSplines Pro مسیرهای خاصی را روی محیط ایجاد می کنیم تا بازیکن بتواند روی بدن مار بسیار زیبا حرکت نماید.
در این جلسه قسمت قبلی را کامل نموده و با اسکریپت هایی که خواهیم نوشت، مسیر حرکت کاراکتر را روی بدن مار تنظیم خواهیم نمود.

آپدیت(اضافه شدن جلسه ی نهم و رفع باگ شماره ۱)

در این جلسه با استفاده از اسکریپت هایی که خواهیم نوشت، توالی حرکت بازیکنان را برنامه نویسی خواهیم نمود. به عبارت دیگر در این جلسه این اجازه را به بازیکنان خواهیم داد که پشت سر هم و به ترتیب روی دکمه تاس خود کلیک نمایند.
در این آموزش به یکی از باگ های پروژه که جناب آقای سلطانی به آن اشاره نمودند خواهیم پرداخت. در جلسه ی دوم آموزش (ایجاد خانه های بازی) اگر NumberOfRawHomes را عددی فرد در نظر بگیریم به مشکل بر خواهیم خورد که در این جلسه به رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

 آپدیت(اضافه شدن جلسه ی دهم)

در این جلسه با استفاده از اسکریپت هایی که خواهیم نوشت، اولا این اجازه را به بازیکن اول می دهیم تا به عنوان اولین بازیکن تاس را پرتاب نماید و ثانیا بازیکنان تا عدد ۶ نیاورده اند اجازه ی حرکت در صفحه ی بازی را نخواهند داشت.

آپدیت(اضافه شدن جلسه ی یازدهم و دوازدهم)

در این جلسه روی مبحث ۶ آوردن تاس کار خواهیم نمود. در صورتی که بازیکنی عدد ۶ کسب نماید، به عنوان جایزه، امکان انداختن دوباره ی تاس را خواهد داشت.
در صورتی که بازیکنی به خانه ی آخر برسد، به عنوان پیروز شناخته می شود و باید از دور مسابقه کنار رود و سایر بازیکنان با هم مسابقه دهند. در این آموزش به راه اندازی چنین امکانی خواهیم پرداخت.

 آپدیت(اضافه شدن جلسه ی سیزدهم و رفع باگ شماره ۲)

در این جلسه در پایان بازی که تمامی بازیکنان به خانه ی انتهایی می رسند پیغامی مبنی بر اتمام بازی به نمایش در خواهد آمد.
در این رفع باگ، یکی دیگر از باگ های این پروژه رفع خواهد شد و آن عدم نمایش عبارت “Playe Is Win” می باشد.

 آپدیت(اضافه شدن جلسه ی چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم)

در این جلسه، تعداد حرکات (پرتاب تاس) بازیکنان را محاسبه نموده تا در جلسات آینده جهت تعیین امتیاز بازیکنان از آن استفاده نماییم.
در این جلسه یاد خواهید گرفت که چگونه یک Sprite Sheet سکه رو توی گوگل جستجو کنید و این که چگونه از این تکسچر در یونیتی استفاده کنید.
در این جلسه یاد خواهید گرفت که چگونه تعدادی سکه در بازی به صورت رندم قرار دهید.

آپدیت(اضافه شدن جلسه ی هفدهم)

در این جلسه یاد خواهید گرفت که چگونه بعد از برخورد بازیکن با سکه، سکه حذف بشود و بر امتیاز بازیکن افزوده شود.

آپدیت(اضافه شدن جلسه ی هجدهم، نوزدهم و بیستم)

در این جلسه یاد خواهید گرفت که چگونه هنگامی که بازیکن روی نردبان یا بدن مار قرار دارد امکان کسب سکه در نظر گرفته نشود.
در این جلسه به بازیکنان این امکان را خواهیم داد که حرکات یکی یکی داشته باشند، به عبارت دیگر بازیکنان خانه به خانه حرکت خواهند نمود.
در این جلسه سیستم امتیاز سکه ها را کمی اصلاح خواهیم نمود.

 

از آن جایی که تهیه ی این سری آموزشی تقریبا ۱ ماه زمان برده است، تهیه ی بخش پیشرفته ی آن منوط به استقبال از این آموزش می باشد و مطمئنا مباحث پیشرفته زمان بیشتری خواهند برد.

 

جهت خرید دانلودی از لینک زیر محصول را به سبد خرید اضافه نمایید:

خرید لینک دانلود

ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی

با تشکر

سید

۵ Responses to “ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی”

  1. محمد گفت:

    سلام سایت شما از ساخت بازی با unreal engine خبری نیست
    میتونید به وبلاگ من سری بزنید در آینده آموزش های فارسی هم قرار داده میشه
    http://digitaltutors.mihanblog.com/

  2. علی کوهی گفت:

    سلام
    بسیار کامل و جذاب
    موفق باشین. 🙂

  3. sara گفت:

    سلام میشه لینک بازی مار و پله را به صورت اینترنتی خریداری کنیم اگر امکانش هست بفرمایید چطوری؟یعنی می خوام بعد از پرداخت لینک دانلود برام فعال بشه .سورس پروژه داخل لینک دانلود هست؟

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت

  مشخصات مدرس

محمودزاده بخت آباد سید حامد
دانشجوی رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه سیستان وبلوچستان علاقه مند به مباحث گرافیکی انجام چندین طراحی شامل: طراحی تیزر - کلیپ - سایت و.... در حال حاضر مدیریت سایت Learningtv.ir رو برعهده دارم. در کل عاشق بازی سازی با یونیتی هستم.

  دوره‌های پیشنهادی