ساخت بازی های تخته ای در یونیتی – قسمت دوم

ساخت بازی های تخته ای در یونیتی – قسمت دوم

  مشخصات آموزش

DieProject_Smallبا سلام همون طور که قول داده بودم قسمت دوم از سری بازی های تخته ای رو آماده کردم
این قسمت شامل
۱- اسکریپت نویسی حرکت ماوس و تشخیص عدد میباشد
در ضمن یکی دو نکته خیلی مهم
۱) یکی تعریف یک متغیر بدون دستور var در داخل تابع
۲)پیدا کردن تاس از طریق اسکریپت و
۳)دسترسی به کامپوننت های تاس از داخل یک اسکریپت دیگه
۴) تابع OnTriggerEnter و نحوه کد نویسی برای این تابع آموزش داده می شود.
سعی کردم که در این مجموعه از تکنیک ها و نکات حرفه ای استفاده کنم.

ببخشید اگه حجم کار کمی بالا رفت هر کاری کردم حجم پروژه نهایی از این کمتر نشد.

امیدوارم که لذت ببرید.

۱۲ Responses to “ساخت بازی های تخته ای در یونیتی – قسمت دوم”

  1. jimbo گفت:

    دست شما درد نکنه
    نکات مفیدی رو پوشش دادید لطفا قسمت های بعدی رو هم آپ کنید

  2. fdizaji گفت:

    قسمت اول بیشتر از 40 بار و این قسمت حدود 20 باز دانلود شده اما دوستان در نظر دادن خیلی کم لطف هستند حالا یا
    آموزش اینقدر عالیه که جای بحثی نمیزاره(البته بعید میدونم)
    یا اینکه سطح آموزش خیلی ناامید کننده و ضعیف هستش
    خواهشا نظرات تون رو بگید خیلی به ادامه کار کمک میکنه
    با تشکر
    فخرالدین دمکری

  3. سید حامد گفت:

    آموزش خیلی خوبی بود
    امیدوارم موفق باشید.
    والسلام
    سید

  4. حمید گفت:

    سلام آقای فخرالدین دمکری،
    آموزش شما خیلی خوب بود بنظر من اگر یک مقدار درباره کلیات کدنویسی هر پروژه، (برای ما ها که آشنایی کمی با #C داریم) توضیح بیشتری بدید بهتر میشه.
    البته نیاز نیست فیلم طولانی بشه، فکر کنم بشه اول آموزش یک متن توضیحی (تک فرم) ظاهر بشه و بعد خود آموزش حتی بین آموزش هم از این روش میتوان استفده کرد

    همیشه موفق باشید
    یا علی

  5. fdizaji گفت:

    با تشکر
    دوست عزیزم حمید جان
    سید حامد عزیز درباره کلیات کد نویسی در زبان #C آموزش های بسیار مفید و عالی قرار داده که بنظرم جایی برای توضیح بیشتر نمیزاره
    در ضمن زبان برنامه نویسی این مجموعه javascript هستش
    البته اگه بتونید کلیات کار رو متوجه بشید زبان برنامه نویسی فکر نکنم زیاد تاثیری در خروجی نهایی داشته باشه
    بنظرم بعد از آشنایی با کلیات یک زبان برنامه نویسی چیزی که مهمه لینه که ما چجوری از این دانش و داشته هامون تو پیشبرد ساخت بازی استفاده کنیم
    الگوریتم مناسب رو پیدا کنیم و با کمترین سربار روی حافظه ها اون ها رو اجرا کنیم
    بهر حال این مجموعه آموزشی رو سعی کردم بیشتر اجرایی باشه تا آموزش مقدماتی تا با نحوه ساخت یک پروژه از ابتدا تا انتها آشنا تر بشیم

  6. حمید گفت:

    با سلام مجدد
    حق با شماست البته بنده روی عادتی که بود عنوان #C را نوشتم (که بیشتر عملکرد دستورات کدنویسی مدنظر بود نه خود زبان) منظور اصلی من این بود که هر آموزشی برای خودش جامع باشه…

    به هر حال موضوع و آموزشتون ( حداقل برای من ) خیلی جالب و جدید بود
    همیشه موفق باشید

  7. JAMAL گفت:

    منم با نظر آقای fdiziji موافقم بنظرم نکات مهم یک پروژه پوشش داده بشود خیلی کاربردی تر و مهم تر خواهد بودبهر حال منتظر آموزش های مفیدتر و بیشتری از ای سایت هستیم که به نوعی داره مرجع بازی سازی کشور رو بدوش میکشه دست سید حامد عزیز و بقیه درد نکنه

  8. سید گفت:

    بابت اموزش ممنون
    به نظر من که خیلی خوب بود. همیشه که لازم نیست از کدهای خودمون استفاده کنیم.
    چون خود شما می گید که تو یه آموزش دیگه نحوه کد نویسی برای عمل درگ رو گفتید پس خیلی خوب شد که تو این آموزش آقای دموکری روش استفاده از کد آماده رو هم یاد گرفتیم

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت

  مشخصات مدرس

سید حامد محمودزاده
دانشجوی رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه سیستان وبلوچستان علاقه مند به مباحث گرافیکی انجام چندین طراحی شامل: طراحی تیزر - کلیپ - سایت و.... در حال حاضر مدیریت سایت Learningtv.ir رو برعهده دارم. در کل عاشق بازی سازی با یونیتی هستم.

  دوره‌های پیشنهادی

لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران