آموزش فارسی ساخت بازی هیولای پرنده در یونیتی

آموزش فارسی ساخت بازی هیولای پرنده در یونیتی

  مشخصات آموزش

آموزش فارسی ساخت بازی هیولای پرنده در یونیتیآموزش فارسی ساخت بازی هیولای پرنده در یونیتی

مقدمه:

در آموزش فارسی ساخت بازی هیولای پرنده در یونیتی به یکی از سبک های معروف بازی های رایانه ای و موبایلی پرداخته خواهد شد.

یکی از سبک های بازی که بسیار طرفدار به خود جذب کرده است، سبک FlappyBird می باشد. در فضای وب آموزش های بسیاری در زمینه ی آماده سازی این مدل بازی ها وجود دارد اما منبع مناسب فارسی در این زمینه کمتر یافت می شود، لذا تصمیم گرفتیم تا در این دوره ی آموزشی (دوره ی آموزش فارسی ساخت بازی هیولای پرنده در یونیتی) به نحوه ی ساخت یک بازی در این سبک توسط موتور بازی سازی یونیتی بپردازیم.

البته همانطور که از عنوان مطلب هم معلوم هست در این آموزش بازی هیولای پرنده در یونیتی را ایجاد خواهیم کرد. نحوه انجام بازی به این نحو می باشد که کاراکتر اصلی ما (هیولای پرنده) توسط کلیک های پی در پی موس به بالا حرکت می نماید و در طی مسیر باید از موانعی که وجود دارد عبور نماید. علاوه بر این در طی مسیر سکه ها و امتیازهایی نیز وجود دارد که هیولا می تواند آن ها را کسب نماید.

بحث متحرک سازی کاراکتر هیولای پرنده را در مطلبی با عنوان “آموزش مقدماتی متحرک سازی کاراکتر در Anime Studio” مورد بررسی قرار داده ایم. پس در این دوره ی آموزشی به بحث متحرک سازی کاراکتر اشاره ای نخواهد شد.

سه جلسه ی اول این مجموعه به صورت رایگان عرضه شده است.

سرفصل این دوره ی آموزشی عبارتند از:

در این جلسه محیط بازی آماده خواهد شد. منابع مورد نیاز نظیر: فایل های صوتی، تکسچرها، Sprite ها و … به داخل یونیتی ایمپورت خواهند شد.

دانلود جلسه اول

در این جلسه به سراغ اسکریپت نویسی خواهیم رفت و با استفاده از کامپوننت Rigidbody به کاراکتر نیرو اعمال خواهیم کرد. در پایان این جلسه با کلیک کردن موس خواهید دید که کاراکتر به بالا حرکت خواهد کرد و با رها کردن موس دوباره به سمت پایین سقوط خواهد کرد.

دانلود جلسه دوم

در این جلسه با ایجاد دو شی (که کامپوننت Collider 2d دارند) در بالا و پایین محیط، محدوده ی حرکت کاراکتر را تعیین خواهیم کرد.

دانلود جلسه سوم

در این جلسه با استفاده از سیستم ذرات یونیتی افکت جت کاراکتر را ایجاد خواهیم نمود.

جهت یادگیری سیستم ذرات یونیتی می توانید از آموزش فارسی سیستم ذرات یونیتی استفاده نمایید.

در این جلسه یک اتاق ساده را با استفاده Sprite هایی که در اختیار داریم آماده خواهیم نمود.

در این جلسه با استفاده از اسکریپت هایی که خواهیم نوشت حرکت رو به جلوی کاراکتر را شبیه سازی خواهیم کرد.

در این جلسه با استفاده از اسکریپت هایی که خواهیم نوشت کاری خواهیم کرد که دوربین به تعقیب کاراکتر بپردازد.

در این جلسه نحوه ی ایجاد شدن خودکار اتاق ها (به صورت بی نهایت) را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای فهم بهتر این مبحث، آموزش به دو قسمت تئوری و عملی تقسیم شده است. در قسمت تئوری، تئوری کار بیان خواهد شد و در قسمت عملی با استفاده از اسکریپت هایی که خواهیم نوشت عمل ایجاد خودکار اتاق ها را شبیه سازی خواهیم کرد.

در این جلسه چند خطا را مورد بررسی قرار خواهیم داد و اقدام به رفع باگ های موجود تا جلسه ی ۹ خواهیم نمود.

در این جلسه با استفاده از سیستم Animation قدیمی یونیتی و سیستم Mecanim یونیتی، حرکات دویدن و پرواز کردن هیولا را آماده خواهیم نمود.

زمانی که هیولا روی زمین قرار دارد باید افکت جت غیرفعال و زمانی که روی هوا قرار دارد باید افکت جت فعال شود. در این جلسه این دو مورد را بررسی خواهیم کرد.

یکی از مواردی که باعث جذابیت بازی می شود، وجود موانعی نظیر لیزرها در طی مسیر می باشد. در این جلسه اولین لیزر را تنظیم و به محیط بازی اضافه خواهیم نمود.

مطمئنا مردن کاراکتر باعث جذابیت بیشتر بازی خواهد شد. مردن کاراکتر مانی رخ خواهد داد که کاراکتر با موانعی همچون لیزر برخورد داشته باشد. در این جلسه در مورد بحث مردن کاراکتر هنگام برخورد با موانع صحبت خواهیم نمود.

برای کسب امتیاز یکی از بهترین روش ها استفاده از سکه ها می باشد، در این جلسه سکه ها را آماده و تنظیم خواهیم نمود.

اشیا (نظیر لیزر و سکه ها) باید به صورت خودکار ایجاد شوند تا بازی جذابیت بیشتری داشته باشد. در این جلسه به نحوه ی ایجاد خودکار اشیا خواهیم پرداخت.

با استفاده از سیستم UI جدید یونیتی منوهای بازی را آماده خواهیم نمود.

منوهایی نظیر: عکس سکه در بالای صفحه، تعداد سکه های کسب شده و دکمه ی شروع دوباره

اضافه کردن انواع منابع صوتی را در این جلسه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

منابع صوتی عبارتند از:

– صدای سکه ها

– صدای دویدن کاراکتر

– صدای جت

– صدای لیزر

– صدای پس زمینه

در این جلسه تصویر پس زمینه ی بازی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

این جلسه در سایر بازی های دو بعدی هم می تواند کاربرد داشته باشد.

در صورتی که استقبال از این آموزش خوب باشه سری دوم آموزش با اضافه شدن امکانات دیگری به بازی منتشر خواهد شد.

با تشکر

لرنینگ تی وی

آموزش فارسی ساخت بازی هیولای پرنده در یونیتی

۲۴ Responses to “آموزش فارسی ساخت بازی هیولای پرنده در یونیتی”

  1. مصطفی گفت:

    سلام.
    بفرمائید که دوره کامل هست یا هنوز در حال ضبطه؟

  2. مصطفی گفت:

    سلام مجدد

    بنده آموزش رو خریداری کردم و همه ی فایل ها، جز ۱۹ رو دانلود کردم. برای ۱۹ پیامی میده که به اینصورت هست

    متاسفانه محدودیت دانلود شما برای این فایل به اتمام رسیده است . رفتن به برگه خانه

    لطفا لینک رو ارسال بفرمائید.
    با تشکر

  3. مصطفی گفت:

    سلام مجدد
    با توجه به اتمام محدودیت دانلود
    لطفا لینک های ۱۷ و ۱۸ رو ارسال کنین.
    تشکر

  4. احمد گفت:

    با سلام خدمت اقا سید گل که اینهمه زحمت میکشند و علم خودشونو در اختیار ما علاقه مندان قرار میدهند میخواستم بگم که اقا سید ما شما را دوست داریم و دست شما استاد گرامی را میبوسیم

  5. saeed گفت:

    با سلام این مجموعه برای اندروید یا pc?

    • فرقی نداره. طوری آموزش داده شده است که بعد از اتمام کار اگه برای ویندوز خروجی بگیرید تو pc می تونید اجرا کنید و اگه برای اندروید خروجی بگیرید تو اندروید می تونید اجرا کنید.

      من خودم برای اندروید خروجی گرفتم حجم بازی شد تقریبا ۲۰ مگابایت که خیلی خوب و بدون هیچگونه مشکلی اجرا می شد.

      با تشکر
      سید

  6. بی کس گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید. من در تاریخ فکر کنم ۲۰ فروردین ازسایت شما دو تا اموزش بازی سازی خرید کردم اما اون اموزش ها هیچ کدام به دست من نرسیدند.در ضمن فکر کنم من این اموزش ها رو به اسم رسول رحمتی خرید کردم .متاسفانه شماره تراکنش رو هم ندارم.

  7. علی گفت:

    سلام آقا حامد
    ببخشید میخواستم بپرسم توی این اموزش سی شارپ هم یاد میده
    یا اگرم یاد نمیده یه اموزش سی شارپ۰ تا ۱۰ سراغ ندارید؟

  8. علی گفت:

    دمت گرم اقا حامد
    اقا حامد میشه یه اموزش ۰ تا ۱۰۰ سی شارپ در یونیتی بزاری
    هرچقدم باشه میخرم
    اقا حامد خیلی خیلی مردی اگه این کارو بکنی

  9. علی گفت:

    دمت گرم اقا حامد خیلیییییی مردی
    مرسییییییی
    اقا حامد منتظر اموزش سی شارپ هستم

  10. امید گفت:

    باسلام
    من آموزش خریداری کردم
    ب نظر میاد نسخه یونیتی مورد استفاده در این آموزش ۴.۶ باشه اما ورژن یونیتی من ۵.۳ هست و در بخش کد نویسی د مشکل خوردم
    مثلا در قسمت دوم آموزش کد AddFoorce منودولو شناسایی نمی کنه و قرمز رنگ میشه
    ب نظرتون باید چه کار کنم ؟
    با تشکر

  11. سلام و خسته نباشید خدمت آقا سید گل و گلاب
    واقعا ممنونم از این آموزش تون
    موفق و پیروز باشید!!

  12. علی گفت:

    اقا حامد هروقت تخفیفی واسه این پک گذاشتین به این ایمل بگید که حتما بخرم
    ایمیل : ali.hatami.developer@gmail.com
    بینهایت سپاس

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت

  مشخصات مدرس

سید حامد محمودزاده
دانشجوی رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه سیستان وبلوچستان علاقه مند به مباحث گرافیکی انجام چندین طراحی شامل: طراحی تیزر - کلیپ - سایت و.... در حال حاضر مدیریت سایت Learningtv.ir رو برعهده دارم. در کل عاشق بازی سازی با یونیتی هستم.

  دوره‌های پیشنهادی