لرنینگ تی وی

طعم شیرین یادگیری

آموزش ساخت بازی های FPS – قسمت ۱ – توسط محمد امین


تاریخ انتشار

تعداد نظرات

تعداد بازدید

زمان تقریبی مطالعه
۱۹/آبان/۱۳۹۲
۱۸۶۵ روز پیش
۷ دیدگاه ۱۶۹۷ ۱ دقیقه

fps game in unity3dبا عرض سلام خدمت تمامی دوستان عزیز و همه ی کسانی که به هر نحوی دوست دارند به سایت کمک کنند.

در این آموزش که آقای “محمد امین” برامون آماده کرده اند در مورد ساخت بازی های FPS صحبت خواهد شد.

البته من خودم قبلا یک آموزش درست کردم که ۱۳ قسمت تقریبا شد ولی به دلیل برخی از مشکلات دیگه نتونستم ادامه بدم تا این که دوباره وقت کنم و اون آموزش رو ادامه بدم.

ولی با این وجود محمد امین عزیز نیز دارند برامون یک آموزش در همین زمینه قرار می دهند.

البته این آموزش ها یکسری مشکلات داشت که خودمم به ایشون گفتم و نتیجه این شد که انشا الله از قسمت ۵ به بعد هم کیفیت ، هم سرعت آموزش و هم نحوه بیان آموزش تغییر خواهد کرد.

اگه شما هم مشکلات دیگری رو دیدید بگید تا ایشون در کلیپ های بعدیشون اون مشکلات رو رفع نمایند.

با تشکر از محمد امین عزیز

ضمنا دوستانی که برای سایت آموزش منتشر می کنند می تونند از بخش ارسال مطلب برای سایت مطالب آموزشیشون در زمینه های مختلف نظیر بازی سازی ، طراحی وب ، برنامه نویسی اپلیکیشن ، اندروید ، جلوه های ویژه و …. منتشر کنند و ما این مطالب رو با نام خودشون در سایت قرار خواهیم داد.

والسلام

سید

۷ نظر برای "آموزش ساخت بازی های FPS – قسمت ۱ – توسط محمد امین"


  1. نوشته شده توسط  

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون.
    ۱٫ یه انیمیشن برای کاراکترم ساختم.مثلا دستش رو از پایین پاش میاره تا بالای سرش توی ۱۰۰ ثانیه یعنی مثلا تو ثانیه ۵۰ دستش دثیثا جلوی کاراکتر هست. حالا می خوام بگم که مثلا وقتی موس اومد جلوی کاراکتر انیمیشن دست بره تو ثانیه ۵۰ یعنی دست جلو باشه. واگه موس رفت پایین مثلا انیمیشن بیاد تو ثانیه ۱۰ که دست پایینه. لطفا آموزش این رو بذارین. بعد لطفا بگین که چه جوری انیمیشن رو از ثانیه ۵۰ به سمت جلو تا ثانیه ۸۰ پلی کنم و چچهجوری از ۵۰ تا ثانیه ۳۰ پلی کنم.
    می دونم خیلی تخصصی می شه ولی لطفا بگین که چه جوری می شه گفت که کاراکتر با کلید ها راه بره ولی دستش با موس حرکت کنه. یعنی دو تا انیمیشن جدا روی یه کاراکتر هر کدومشون به یه قسمتی اعمال بشه.

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      اگه صبر می کردید این رو هم آموزش می دادم
      این هم نیازمند سیستم Mecanim هست.

      ضمن این که در موقع استخوان بندی باید از سیستم IK/FK استفاده بشه.

      مثلا توپ رو جابه جا می کنید و دست کاراکتر به سمت توپ میره.

      پس صبر کنید تا به مباحث پیشرفته ی Mecanim هم برسیم.

      والسلام
      سید

      پاسخ پاسخ

      • نوشته شده توسط  

        نه دقیقا همن بحث عقب و جلو کردن انیمیشن رو می خوام. اونی که گفتم فقط یه مثال بود.
        می خوام یه اسلایدر بذارم که با کم و زیاد کردن اسلایدر انیمیشن عقب و جلو بشه. الآن فقط می تونم بگم انیمیشن از ابتدا شروع بشه یا استاپ بشه. می خوام ببینم چه جوری می شه بهش گفت از همون جایی که استاپ شده ادامه پیدا کنه یا از اونجا به سمت عقب انیمیشن رو اجرا کنه.

        پاسخ

  2. نوشته شده توسط  

    سلام خواهشن یه اموزش بزارید که مثلا چکونه با استفاده از سیستمMecanim بتونیم با فشردن مثلا کلید w یکی از انیمیشن های این سیستم را پخش کنیم که به جلو برود و…

    با تشکر

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      باشه
      هنوز آموزش های سیستم Mecanim تموم نشده که ادامه داره فقط بینش یه وقفه ای افتاده
      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

  3. نوشته شده توسط  

    That kind of thiinkng shows you’re on top of your game

    پاسخ

    پاسخ
  4. نوشته شده توسط  

    سلام.خسته نباشید.این اموزش با یونیتی ورژن چنده؟

    پاسخ

    پاسخ

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت