لرنینگ تی وی

طعم شیرین یادگیری

آموزش سیستم Mecanim – برخورد کاراکتر با اشیا


تاریخ انتشار

تعداد نظرات

تعداد بازدید

زمان تقریبی مطالعه
۲۰/آبان/۱۳۹۲
۱۹۲۵ روز پیش
۱۷ دیدگاه ۲۶۷۵ ۱ دقیقه

Mecanimدوباره سلام عرض می کنم خدمت کاربران سایت مخصوصا یونیتی کاران عزیز و دوست داشتنی

آموزش سیستم Mecanim

امیدوارم از آموزش های جلسات قبل خوشتون اومده باشه ( با نظر دادنه که معلوم میشه خودشتون اومده یا نه)

خوب بریم سراغ اصل مطلب:

در جلسه ی چهارم می خواهیم عمل برخورد کاراکتر با اشیا رو شبیه سازی کنیم.

یعنی این که کاراکتر هم انیمیشن داشته باشه و هم با اشیا برخورد داشته باشه.

برای این کار از Collider ها استفاده می کنیم. به ظاهر که خیلی ساده به نظر میاد ولی موقعی که می خواهید کار کنید ممکنه که به برخی از مشکلات بر بخورید که تا حالا اصلا باهاشون مواجه نشدید مثلا این که کاراکتر (مثل یه آدم منجمد ) میفته روی زمین و هیچ کاری از دست شما بر نماید.

در این آموزش ما به این جور مباحث خواهیم پرداخت . یعنی ابتدا به کاراکتر کامپوننت Rigidbody میدیم تا وزن داشته باشه و سپس کامپوننت Collider رو بهش نسبت میدیم تا داخل اشیا فرو نره.

ضمن این که مشکلاتی هم که در حین حرکت بوجود میاد رو هم رفع خواهیم کرد.

حمایت از سایت رو فراموش نکنید ( مخصوصا حالا که هاست جدید خریداری کردیم)

ضمنا دوستان نظر دادن رو اصلا فراموش نکنید که نظر دادن باعث افزایش کیفیت آموزش ها خواهد شد.

والسلام

سید

۱۷ نظر برای "آموزش سیستم Mecanim – برخورد کاراکتر با اشیا"


  1. نوشته شده توسط  

    سلام
    راستش من اینو از ساعت ۶ دان کردم
    اگر می شه بگید که اون انیمیشن ها کجا هستند یا برای دان بگذارید
    خیلی ممنون

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      باشه فردا آپلودش می کنم.
      والسلام
      سید

      پاسخ پاسخ

      • نوشته شده توسط  

        راستی من می خواهم مثلا وقتی رسیدیم به این شی یک انیمیشن انجام بشه

        پاسخ

      • نوشته شده توسط  

        ما توی جلسه ی قبل گفتیم اگه متغیر V Key مثلا بیشتر از ۰٫۵ بود انیمیشن قدم زدن انجام بشه.
        حالا شما یک متغیر دیگه تعریف کنید از نوع bool و بگید هر وقت این متغیر true شد یک انیمیشن خاصی انجام بشه.
        سپس با استفاده از Trigger ها هم بگید که مثلا اگه کاراکتر به فلان ناحیه رسید این متغیر True بشه.

        والسلام
        سید

        پاسخ

      • نوشته شده توسط  

        اینو خودم می دونستم نمی دونم چطوری کد نویسی کنم
        اخه سی شارپ بلد نیستم توی جاوا هم در این بازی بلد نیستم

        پاسخ

      • نوشته شده توسط  

        If you wrote an article about life we’d all reach ennhmitelgent.

        پاسخ

      • نوشته شده توسط  

        You’re the greetast! JMHO

        پاسخ

  2. نوشته شده توسط  

    با سلام
    سید جان واقعا دستت درد نکنه..
    باتشکر

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      ممنون به خاطر نظرتون
      والسلام
      سید

      پاسخ پاسخ

  3. نوشته شده توسط  

    ممنون از آموزشتون.

    پاسخ

    پاسخ
  4. نوشته شده توسط  

    مثل همیشه عالیه خدا قوت

    پاسخ

    پاسخ
  5. نوشته شده توسط  

    ممنون از اموزش های خوبتون
    من همین کار روی دوربینم انجام میدم ولی بازم دوربین برخورد می کنه و می تونه رد بشه میشه راهنماییم کنید

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      توی این آموزش اصلا از دوربین حرفی به عمل اومده؟!!!!

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

      • نوشته شده توسط  

        یعنی این کار رو برای دوربین نمیشه انجام داد.
        برای جسم هم انجام دادم باز رد می شد

        پاسخ

      • نوشته شده توسط  

        چرا برای دوربین هم میشه ولی با این روش نه.

        در مورد جسم هم اگه رد میشه ببیند تیک گزینه ی IsTrigger رو فعال کردید یا نه؟

        با تشکر
        سید

        پاسخ

  6. نوشته شده توسط  

    میشه روش کار با دوربین اگه اموزشش تو سایت هست یا راهنمایی بتونید بکنید به هم بگید ممنون میشم

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      شرمنده. سرم خیلی شلوغه ولی می تونید آموزش شرکت ۳d buzz رو نگاه کنید در این مورد توضیحاتی داده

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت