لرنینگ تی وی

طعم شیرین یادگیری

آموزش یونیتی – آموزش Light Probe


تاریخ انتشار

تعداد نظرات

تعداد بازدید

زمان تقریبی مطالعه
۲۴/خرداد/۱۳۹۳
۱۶۲۲ روز پیش
۸ دیدگاه ۱۴۵۹ ۱ دقیقه

آموزش Light Probeبا سلام خدمت تمامی دوستان عزیز

اول از همه عیدتون مبارک…

چند روزی هست که نویسندگان سایت گل کاشتن و همینطوری پشت سر هم مطلب منتشر می کنند. دو روز پیش می خواستم دو تا آموزش منتشر کنم که گفتم اول آموزش نویسندگان رو منتشر کنم بعد آموزش های خودم رو.

خوب از اونجایی که همیشه سعی کردم در مورد مباحثی که در فضای وب آموزش کمتری در موردشون هست آموزش درست کنم، اینبار نیز یکی از مباحثی که حد اقل در بین سایت های داخلی آموزشی در رابطه با اون نیست، رو آموزش خواهم داد.

همانطور که از عنوان مطلب هم معلوم هست امروز می خوام در رابطه با Light Probe نکاتی رو خدمتتون عرض کنم.

آموزش یونیتی – آموزش Light Probe

این که Light Probe اصلا چی هست؟ و چرا باید از Light Probe استفاده کنیم؟

یادمه چند ماه پیش یکی از دوستان ازم خواسته بودند که آموزشی در رابطه با این مبحث توی سایت قرار بدم که متاسفانه به دلیل مشغله ای که داشتم نشد تا این که دو شب تونستم این آموزش رو آماده کنم.

توی این آموزش در ابتدای کار محیطی که روش کار می کنیم رو توضیح خواهم داد. در ادامه ی کار از محیط یک Lightmap می گیریم تا ببینم علت این که باید از Light probe استفاده کنیم چی هست؟ در نهایت هم نحوه استفاده از Light Probe رو هم آموزش میدم.

فقط نکته ای که هست اینه که توی آموزش از تعداد کمی Probe استفاده کردم در صورتی که خواستید کیفیت کارتون بهتر بشه تعداد Probe ها رو بیشتر کنید.

امیدوارم از آموزش خوشتون بیاد.

با تشکر

سید

۸ نظر برای "آموزش یونیتی – آموزش Light Probe"


  1. نوشته شده توسط  

    سلام
    روزتون بخیر
    نمی دونم چیه ولی اگر به درد نور پردازی محیط بازی می خوره احتمالا به کارمون خیلی میاد
    ممنون

    پاسخ

    پاسخ
  2. نوشته شده توسط  

    سلام.من مطلبی درباره دانلود یک کتاب برای آموزش انریل اسکریپت نوشتم لطفا تاییدش کنید.باتشکر

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      چه عجله ای دارید.
      باید بررسی کنم انشا الله تا فردا صبح اگه مشکلی پیش نیاد تاییدش می کنم.

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

  3. نوشته شده توسط  

    ممنون از اموزش های خویتون

    پاسخ

    پاسخ
  4. نوشته شده توسط  

    سلام و باتشکر از مطالب خوبتون. لطفا اگه امکانش هست کتاب
    GPU Pro 5 رو برای دانلود بگذارید

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      باید بگردم ببینم پیدا میشه یا نه.

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

    • نوشته شده توسط  

      دوست عزیزاین کتاب تا gpu4 در فضای مجازی قرار گرفته و gpu5 هنوز در اینرنت برای دانلود منتشر نشده.

      پاسخ

      پاسخ
  5. نوشته شده توسط  

    با سلام و عرض تشکر برای زحماتی کی می کشید . مثالی که در مورد کارایی light probe زده شده غلط هست. ببینید شما میاید نورها رو غیر فعال می کنید میگید خوب ببینید کاراکتر نور نمی گیره ! خوب مشخصه که نباید بگیره چون light map برای اشیای static ساخته میشه از نورها. منابع نور به صورت real time اعمال میشوند.
    اما پس light probe ها برای چه هستند ؟ جواب اینه که اونها برای نگهداری indirect lighting استفاده میشوند. چیزی که توی light map ذخیره میشه برای اشیای static. مثلا نور سفید که به یک جسم قرمز بخوره نور بازتاب میکنه و روی اجسام کناریش نور قرمز میندازه . همچین چیزی شبیه سازیش توی realtime خیلی زمان گیره. برای همین light probe ها استفاده میشوند که نورهای بازتاب شده از اجسام رو در اون نقطه ذخیره می کنند و هنگام بازی شی dynamic نزدیکترین probe رو انتخاب میکنه و از اون استفاده میکنه برای اینکه نورهای بازتابی رو بگیره نه نورهای مستقیم از منابع نور .
    مثال بهتر اینه که تمام نورها رو سفید رنگ کنید . حالا کف زمین رو رنگ های مختلف قرمز ، آبی و … قرار بدهید. bounce رو در light map در حالت فعال داشته باشید . light probe ها رو هم جاهای مناسب قرار بدهید. نورها هم فعال هستند و حالا کاراکترتان را راه ببرید . متوجه میشوید که هنگامی که روی سطح قرمز میرود بازتاب نور قرمز روش میفته .
    موفق باشید.

    پاسخ

    پاسخ

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت