لرنینگ تی وی

طعم شیرین یادگیری

آموزش یونیتی – برداشتن اشیا در بازی


تاریخ انتشار

تعداد نظرات

تعداد بازدید

زمان تقریبی مطالعه
۰۳/مرداد/۱۳۹۴
۱۲۱۰ روز پیش
۱۶ دیدگاه ۵۱۸۱ ۱ دقیقه

Pickup Items In Unity3d (2D)با عرض سلام خدمت تمامی عزیزان

امروز و در آموزش برداشتن اشیا در بازی ، مبحث درخواستی یکی از کاربران رو آموزش خواهیم داد.

در این آموزش، نحوه ی برداشتن یک کلید و اضافه شدن کلید به منوی بازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

البته چون بیشتر مباحث آموزشی مد نظر می باشد، لذا از پروژه ی آماده ی دو بعدی یونیتی ۵ در این آموزش استفاده شده است.

شرح بازی:

بازی به این نحو می باشد که در محیط بازی کلیدهایی داریم. با برخورد بازیکن به کلیدها، علاوه بر این که کلید حذف می شود، در منوی بالای بازی یک تکسچر کلید اضافه می شود و در ادامه ی بازی زمانی که بازیکن به مکانی خاص می رسد (در خاصی را باز می کند) تکسچر کلید از منوی بالای بازی حذف خواهد شد.

 

البته در این آموزش ساده ترین روش ممکنه مورد بررسی قرار گرفته است؛ بدین معنی که شاید شما عزیزان بتوانید راه های بهتری نیز پیدا کنید.

این آموزش بنا به درخواست امیر آقا در سایت قرار داده شده است و در واقع می تواند بخشی جزئی از یک پروژه ی بازی سازی باشد.

 

امیدواریم این آموزش کمک شایانی در طراحی پروژه هاتون به شما بکنه.

 

با تشکر

سید

۱۶ نظر برای "آموزش یونیتی – برداشتن اشیا در بازی"


  1. نوشته شده توسط  

    ممنون
    امیدوارم اون آموزش هایی که ازتون خواستم رو بتونید بعضی هاش رو درست کنید 🙂
    آموزش های کاربردی هستن
    در پناه حق باشید (:good:)

    پاسخ

    پاسخ
  2. نوشته شده توسط  

    سلام مجدد خدمت برادر محمودزاده
    پکیج جالبی در استور یونیتی منتشر شده که میشه مستقیم از نرم افزار anime studio واسه یونیتی خروجی گرفت که فقط ۱۳٫۷ کیلوبایته اما ۲۹۹٫۹۹ دلار است.
    اگر ممکنه واسه دانلود قرارش بدید
    سپاس

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      سلام خدمت شما

      راستش فکر کنم این خود نرم افزار anime studio باشه.

      یکی از دسته بندی های Asset Store مربوط به نرم افزار های سه بعدی هست.

      این نرم افزار رو به راحتی می تونید دانلود کنید.

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

  3. نوشته شده توسط  

    واقعا ممنون!هنوز ندیدمش ولی اگه میشه یه pdfیا یه فیلم در مورد برنامه نویسی دو بعدی بزارین !

    پاسخ

    پاسخ
  4. نوشته شده توسط  

    سلام آقای محمود زاده. شما قبلا یه آموزش در مورد preloader یا همون صفحه لودینگ بین مرحله های بازی ساخته بودید که با سیستم قدیمی GUI بود . میشه یه آموزش برای این موضوع با UI جدید یونیتی یا با استفاده از پخش یک انیمیشن در صفحه لودینگ ، مثل بازی Cut the Rope برامون بسازید. خیلی خیلی ممنون
    چون اون سیستم قدیمی GUI هم ظاهر خوبی نداره ، هم خیلی سریع انجام میشه و اصلا دیده نمیشه.
    در ضمن من این لودینگ رو برای یه بازی دوبعدی ساده میخوام . با تشکر

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      اصل آموزش همونی هست که قبلا هم در سایت قرار داده شده است.

      این که می فرمایید خیلی سریع انجام میشه به خاطر این هست که مرحله ی بازی سبک هست.

      اگه مرحله ی بعدی سنگین باشه، اون نوار پر شدن دیر تر پر خواهد شد.

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

  5. نوشته شده توسط  

    سلام
    نه آقای محمود زاده این یک پکیج عالی واسه خروجی گرفتن مستقیم اسپرایت از نرم افزار انیمه استادیو به یونیتی است
    نرم افزار انیمه استادیو ۳۵۰ مگابایت است ولی این پکیج فقط ۱۳ کیلوبایته
    اگر می تونید واسه دانلود قرار بدید لطفا

    پاسخ

    پاسخ
  6. نوشته شده توسط  

    واقعا عالی بود
    کاش میتونستید اموزش های بیشتری از این قبیل در یونیتی ۵ تهیه کنید .
    موفق باشید .

    پاسخ

    پاسخ
  7. نوشته شده توسط  

    سلام برادر
    من می خوام وقتی بازی کننده وارد تریگر شد و کلیک چپ رو زد مثلا در باز شه و تکسچر کلید نابود شه این دستور رو نوشتم اجرا نمیشه شما راهی می تونی پیشنهاد بدی ؟
    } (void OnTriggerEnter2D(Collider2D target

    } ((if (target.name == “player” && Input.GetMouseButtonDown

    ; imagemenu.GetComponent().enabled = false
    ;() Close

    {

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      سوالاتتون رو فقط در hamyar.learningtv.ir بپرسید.

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

  8. نوشته شده توسط  

    سید جان مشکل دارم با همیار مدام میگه ۳ برچسب بنویسید هر بار که تایپ می کنم دوباره ازم برچسب می خواد؟!
    یک پیشنهاد هم دارم سوالاتی که مربوط به پست هست بهتره زیر پست مطرح شه تا اگر دیگران هم خواستند استفاده کنند ببینن

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      یک متغیر تعریف کنید از نوع bool

      در قسمت Update بگید هر وقت کلیک موس رو زدم، این متغیر True بشه.

      بعد در قسمت OnTriggerEnter بگید هر وقت این متغیر True بود فلان اتفاق بیفته.

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

  9. نوشته شده توسط  

    این الا به حساب اموزش بود یا مقاله ؟؟؟ اگه اموزش بود پس کو اموزشش من که نمی بینم.

    پاسخ

    پاسخ
  10. نوشته شده توسط  

    مرسی از جواب

    پاسخ

    پاسخ

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت