لرنینگ تی وی

طعم شیرین یادگیری

ترفند حل مشکل اجرای انیمیشن آبجکت تغییر پوزیشن داده شده در یونیتی


تاریخ انتشار

تعداد نظرات

تعداد بازدید

زمان تقریبی مطالعه
۱۴/آبان/۱۳۹۳
۱۶۵۸ روز پیش
۶ دیدگاه ۱۵۶۹ ۱ دقیقه

اجرای انیمیشن آبجکت تغییر پوزیشن داده شده در یونیتیبسم الله الرحمن الرحیم
سلام به تمامی دوستان عزیز

اجرای انیمیشن آبجکت تغییر پوزیشن داده شده در یونیتی
شاید خیلی از تازه کار ها یا حتی کسانی که مدتی میشه با یونیتی کار کردند به یه مشکلی خوردند که وقتی به یه آبجکتی انیمیت میدین حالا در زمان اجرا به هر دلیلی اگر آبجکت تغییر موقعیت داده بشه ( مثلا یه اسکریپت حرکتی بهش داده باشیم ) وقتی ابجکت حرکت کنه و موقعیت جدیدی پیدا کنه و بعد بهش دستور انیمیت بدیم از همونجایی که انیمیت شده ( مکان اولیه قبل از حرکت ) انیمیشن اجرا میشه و نه در مکان جدیدی که آبجکت در حال حاضر توش هست .
خب البته این موضوع راه حل ساده ای داره که شاید خیلی ها بلد باشند ولی مطمعنم خیلی ها هم سر این مشکل دارند پس گفتم یک بار برای همیشه آموزش رو بصورت فیلم قرار بدم .
در ضمن فایل پروژه هم به همراه فایل فشرده موجوده .
در صورتی که سوالی در این زمینه براتون پیش اومد می تونید در بخش نظرات سوالتون رو مطرح نمایید.

 

[سید حامد محمودزاده]: البته دوستان می توانند از سیستم انیمیشن Mecanim هم استفاده کنند واین مشکل رو با استفاده از سیستم انیمیشن Mecanim برطرف نمایند.
امیدوارم از این اموزش لذت کافی رو ببرید.

تا آموزشی دیگر فعلا خدا نگهدار
یا علی

۶ نظر برای "ترفند حل مشکل اجرای انیمیشن آبجکت تغییر پوزیشن داده شده در یونیتی"


  1. نوشته شده توسط  

    سلام
    من هم همچنین مشکلی دارم. به این دلیل که فرم سایت اجرا نمیشود اینجا مطرح کردم.

    کدی لازم دارم که با زدن دکمه tab مقدار y پریفاب gemes که در صفحه است به -۵۰ برود وبا دکمه دیگر به مقدار قبلی بازگردد.

    پریفب را با دستور
    var Character_var = GameObject.FindWithTag (“character”);

    پیدا میکنم ولی دستور تغییر موقعیت را نمیدانم.

    تشکر

    لطفا: قسمت فرم سایت را چطور باز کنم.

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      کدش اینه(var yghabl : int;

      function Update ()
      {
      if(Input.GetKeyDown(KeyCode.Tab))
      {
      yghabl = gameObject.transform.position.y;
      //y = 50 mishe
      gameObject.transform.position.y = 50;
      //y + 50 mishe
      gameObject.transform.Translate(new Vector3(0,50,0));
      }

      if(Input.GetKeyDown(“k”))
      {
      //y = 0 mishe
      gameObject.transform.position.y = 0;
      //y = y ghabli mishe
      gameObject.transform.position.y = yghabl;
      }
      })
      گیم آبجکت همون شیی هست که میخای حرکت کنه

      پاسخ

      پاسخ
  2. نوشته شده توسط  

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام
    آقا سید من یه آموزش دیگه من ارسال کردم اومده براتون ؟
    یا علی

    پاسخ

    پاسخ
  3. نوشته شده توسط  

    سلام میشه شمارتونو بدین توی ساخت بازی گیر کردم ازتون راهنمایی میخوام / ممنون بابت آموزش

    پاسخ

    پاسخ
  4. نوشته شده توسط  

    سلام ممنون بابت آموزش ببخشید میشه لینک دانلود assetانیمیشنای یونیتی که با نسخه ۴ داده بود رو بزارین خیلی بهش احتیاج دارم
    با تشکر از سایت خیلی خوبتون

    پاسخ

    پاسخ
  5. نوشته شده توسط  

    تشکر ترفند خوبی بود

    پاسخ

    پاسخ

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت