لرنینگ تی وی

طعم شیرین یادگیری

ایجاد سیستم ذخیره و لود در یونیتی


تاریخ انتشار

تعداد نظرات

تعداد بازدید

زمان تقریبی مطالعه
۱۶/مرداد/۱۳۹۲
۱۹۳۰ روز پیش
۱۳ دیدگاه ۳۱۴ ۱ دقیقه

Save & Load In Unity3dبا عرض سلام خدمت شما

چند روز پیش  یکی از دوستان درخواست آموزش ساخت سیستم ذخیره و لود در یونیتی رو داشتند که بالاخره وقت کردم این آموزش رو درست کنم.

من قبلا آموزش های دیگه ای هم در این رابطه توی سایت قرار دادم که از بخش مطالب مرتبط در دسترس هستند.

توی این آموزش ما یک سیستم ذخیره و لود رو در بازی پیاده سازی می کنیم.

در واقع در این آموزش ما ابتدا مختصات کاراکتر نظیر x , y , z رو در فایل LearningTV.ir ذخیره می کنیم و سپس این اطلاعات رو توسط تابع Load فراخوانی می کنیم و به کاراکتر نسبت می دهیم.

بیشتر از این توضیح نمید تا خودتون آموزش رو دانلود کنید و ازش لذت ببرید.

والسلام

سید

۱۳ نظر برای "ایجاد سیستم ذخیره و لود در یونیتی"


  1. نوشته شده توسط  

    دستت درد نکنه که انقدر زود رسیدگی میکنی

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      خواهش می کنم
      وظیفم هست.
      والسلام
      سید

      پاسخ پاسخ

    • نوشته شده توسط  

      I hate my life but at least this makes it bearable.

      پاسخ

      پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      I will be putting this dazzling insight to good use in no time.

      پاسخ

      پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      This article is a home run, pure and simple!

      پاسخ

      پاسخ
  2. نوشته شده توسط  

    راستی سایتی هست که صدا های مختلف درش وجود داشته باشه؟
    واسه بازی؟

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      الان تو ذهنم نیست ولی انشا الله فردا یک سری از سایت های مهم در زمینه های گوناگون رو معرفی خواهم کرد.
      والسلام
      سید

      پاسخ پاسخ

  3. نوشته شده توسط  

    با سلام خیلی عالی هست همین طور ادامه بدهید باور کنید سایتی بالای ۱۰۰۰۰ کاربر می شناسم که روزی یک مطلب مفید توش
    نمی زارن
    با تشکر

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      سلام خدمت شما
      ممنون از نظرتون
      والسلام
      سید

      پاسخ پاسخ

  4. نوشته شده توسط  

    قبل از همه چیز تبریک میگم بخاطر قالب خوشگل سایت، لرنینگ تی وی همراه با سال نو، نو شد
    این سیستم ذخیره و لود بازی واسه کامپیوتر به خوبی کار میکنه و وقتی هم خروجی کامپیوتر میگیری کنار فایل بازی اون پوشه دیتا مختصات بازی هستش
    حالا سوال من اینجاش با اینکه میدونم شما پیش نیازهای خروجی و تست اندروید رو ندارید اما تا جایی که میتونید راهنمایی کنید
    وقتی واسه اندروید خروجی میگیرم و نصب میکنم سیستم ذخیره کار نمیکنه گویا اصلا فایلی تولید نمیشه که اطلاعات دیتا توش ریخته بشه
    تو گوشی هم سرچ کردم اصلا فایل دیتایی که تو کامپیوتر ساخته میشه تو گوشی پیدا نکردم و ساخته نمیشه
    حالا تا اونجایی که میتونید کمکم کنید
    اطلاعات ذخیره دیتا رو باید چطوری برای اندروید نوشت
     

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      در این مورد اصلا نمی تونم کمکتون کنم.
      می ترسم کمک اشتباهی کنم.

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

  5. نوشته شده توسط  

    Normal
    ۰

    false
    false
    false

    EN-US
    X-NONE
    FA

    MicrosoftInternetExplorer4

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:”Table Normal”;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-priority:99;
    mso-style-qformat:yes;
    mso-style-parent:””;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin-top:0cm;
    mso-para-margin-right:0cm;
    mso-para-margin-bottom:10.0pt;
    mso-para-margin-left:0cm;
    line-height:115%;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:11.0pt;
    font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
    mso-ascii-font-family:Calibri;
    mso-ascii-theme-font:minor-latin;
    mso-hansi-font-family:Calibri;
    mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

    با تشکر از پاسختون ، مشکل ذخیره دیتا بر روی گوشی های اندرویدی رو حلش کردم
    این کار هم برای گوشی های android و هم ios جواب میده
    فقط کافیه با همون کلاسApplication کامپوننت رو persistentDataPath بنویسی.
    StreamWriter InfoWriter = new StreamWriter(Application.persistentDataPath + “/learningtv“);
    با این کار وقتی بازی رو کامپیوتر play میشه ارور میگیری اما روی گوشی کاملا جواب میده و  لازم به ذکره که این روش مثل کامپیوتر نیست که یه فایل درست کنه و تو گوشی بازی و ازش اطلاعات استخراج کنه، منظورم اینه که هرچی تو گوشی گشتم که اون فایل اطلاعات دیتای بازی رو پیدا کنم چیزی پیدا نشد،
    و برای پاک کردن دیتا بازی باید به قسمت تنظیمات مراجعه کنید
    به فارسی
    تنظیمات > مدیریت برنامه > انتخاب بازی خودتون > و کلیک روی پاک کردن داده ها > وقتی کلیک کنی سوال میکنه تمام داده ها بازی پاک شوند > شما میگید بله
    با خارجکی هم میشه
    Settings > Application manager > Click Your Game > Click Clear data > Messaging Delete app data? > Click Ok
     
    با این کار بازیتون از اول میاد، مثل تمام برنامه ها و بازی های گوشی، خیلی باحاله
    گفتم تا این موضوع رو اینجا بذارم تا اونایی که این آموزش رو دیدن و یاد گرفتن و میخوان برای گوشی جواب بگیرن سریع تر به پاسخ برسند
    اطلاعات در مورد Application.persistentDataPath رو می تونید با سرچ آفلاین در Help یونیتی پیدا کنید
    Description
    Contains the path to a persistent data directory (Read Only).
    The value is a directory path where data expected to be kept between runs can be stored. When publishing on iOS and Android, persistentDataPath will point to a public directory on the device. Files in this location won’t be erased with each update of the App. However, you should bear in mind that this is not foolproof against users’ actions. For example, removing the SD Card would make data stored on it inaccessible. Note that when you build the app, a GUID will be generated based on the Bundle Identifier, and this GUID will be part of persistentDataPath. If you keep the same Bundle Identifier in future versions then the app will continue accessing the same location on every update.

    پاسخ

    پاسخ
  6. نوشته شده توسط  

    سلام اگه میشه همین آموزش رو به زبان جاوا اسکریپت هم بزارید

    پاسخ

    پاسخ

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت