لرنینگ تی وی

طعم شیرین یادگیری

آموزش مقدماتی اندروید در یونیتی – تنظیمات Status Bar در خروجی اندروید


تاریخ انتشار

تعداد نظرات

تعداد بازدید

زمان تقریبی مطالعه
۱۴/مرداد/۱۳۹۴
۱۲۹۴ روز پیش
۵ دیدگاه ۲۸۳۴ ۱ دقیقه

تنظیمات Status Bar در خروجی اندرویدتنظیمات Status Bar در خروجی اندروید

با عرض سلام خدمت تمامی کاربران سایت

امروز و در جلسه ی سوم از آموزش مقدماتی اندروید در یونیتی به سراغ مبحثی دیگر خواهیم رفت.

پس با ما باشید با:

تنظیمات Status Bar در خروجی اندروید

 

در جلسه ی قبل قسمت Orientation را توضیح دادیم و در این جلسه به تنظیمات Status Bar در خروجی اندروید خواهیم پرداخت.

تنظیمات بخش Status Bar دارای ۴ گزینه ی مختلف می باشد که عبارتند از:

۱- Status Bar hidden:

با فعال کردن این گزینه، بازی ای که طراحی نموده ایم به صورت Full Screen نمایش داده می شود. یا به عبارت دیگر منوی بالای بازی حذف خواهد شد و فضای بیشتری برای بازی خواهیم داشت.

نکات

* از آن جا که معمولا بازی ها به صورت Full Screen اجرا می شوند، در خروجی ای که می گیریم، تیک این گزینه باید انتخاب شده باشد.

 

۲- Use 32-bit Display Buffer:

با فعال کردن این گزینه می توان از تعداد ۳۲ بیت در رنگ ها استفاده نمود.

نکات

* جهت اطلاعات بیشتر در مورد بیت ها، رنگ ها، عمق رنگ ها، پیکسل، زیر پیکسل و … می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

* از این گزینه برای مواردی نظیر استفاده از کانال آلفا در Image Effect ها و … استفاده می شود.

* همانطور که به صورت پیشفرض این گزینه فعال هست، شما نیز سعی کنید این گزینه را فعال نمایید.

 

۳- Use 24-bit Depth Buffer:

برخی مواقع هنگامی که بازی نهایی خروجی گرفته می شود با مشکلاتی نظیر مشکلات زیر مواجه خواهید شد:

مشکل z-fighting در یونیتی

مشکل: همانطور که در تصویر فوق ملاحظه می نمایید، دو پلن در هم تداخل دارند و باعث ایجاد بریدگی هایی در سطح دو پلن شده است که به این مشکل Z-fighting می گویند.

جهت جلوگیری از این مشکل، باید گزینه ی Use 24-bit Depth Buffer فعال باشد.

۴- Show Loading Indicator:

با استفاده از این گزینه می توان روی Progress bar ابتدای بازی مدیریت داشت.

این تنظیم خود شامل ۵ مقدار Dont Show، Large، Inversed Large، Small، Inversed Small می باشد.

Dont Show:

اگر Show Loading Indicator برابر Don’t show تنظیم شده باشد، لودینگ ابتدای بازی نشان داده نخواهد شد.

Large:

با انتخاب این گزینه لودینگ در اندازه ی بزرگ و در سمت چپ بالا نمایش داده می شود.

Inversed Large:

عکس حالت قبل می باشد.

Small:

با انتخاب این گزینه لودینگ در اندازه ی کوچک و در سمت چپ بالا نمایش داده می شود.

Inversed Small:

عکس حالت قبل می باشد.

دیگه بیشتر از این توضیح نمیدم تا خودتون آموزش رو نگاه کنید و لذت ببرید.

با تشکر

سید

۵ نظر برای "آموزش مقدماتی اندروید در یونیتی – تنظیمات Status Bar در خروجی اندروید"


  1. نوشته شده توسط  

    آقا سید دمت گرم.خیلی گلی

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      اونی که خودش گله همه رو گل می بینه!

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

  2. نوشته شده توسط  

    سلام اقا سید.بعد از کلی سردرگمی تازه فهمیدم در زمینه برنامه نویسی باید هدف داشت.منم هدفمو مشخص کردم. میخوام برنامه نویسی اندروید و وب کنم و هم گیم.میخوام asp کار کنم.حالا برای اندروید بین جاوا و سی شارپ نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم.اگه سی شارپ بلد باشم هم میشه اندروید کار کرد و هم وب و هم گیم.اقا سید به نظر شما چه کنم؟

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      هدف اصلی شما چیه؟
      گیم
      اندروید
      یا وب؟

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

      • نوشته شده توسط  

        سلام.هر سه.به نظرت رو هر سه میشه کار کرد و حرفه ای شد؟

        پاسخ

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت