تاریخ انتشار | تعداد نظرات | تعداد بازدید | زمان تقریبی مطالعه |
---|---|---|---|
03/نوامبر/2018 ۴۰۴ روز پیش | بدون دیدگاه | ۱۴۳۴ | ۲ دقیقه |
اجلاس AutoTech در ۲۳ و ۲۴ اکتبر ۲۰۱۸ و در رویداد Unite Los Angeles 2018 برگزار شد.
در این اجلاس صنعتکاران (مخصوصاً صنعت خودرویی) دریافتند که چگونه میتوانند با استفاده از موتور بازیسازی یونیتی به نوآوریهای خود سرعت ببخشند.
در دو جلسه و در دو روز نمایندهای از صنعتکاران و جمعی از متخصصین یونیتی به امکانات یونیتی در خصوص استفاده از یونیتی در صنعت پرداختند.
مواردی که در این اجلاس به شرکتکنندگان آموخته شد عبارتند از:
۱- از پلتفرمی که یونیتی برای رانندگی موفق و البته به صورت Real-time ایجاد کرده است، میتوان برای پروژههای خودرویی استفاده کرد.
۲- چرا امروزه ۹۰ درصد سازندگان اصلی تجهیزات از موتور بازیسازی یونیتی برای پروژههای خود استفاده میکنند؟
۳- با توجه به انعطاف یونیتی، میتوان از آن در پروژههای سهبعدی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، ویدئوهای ۳۶۰ درجه، و … استفاده کرد.
در اجلاس AutoTech، دیدگاهها و پیشنهادهای مدیران و نوآوران صنایع خودرو و حمل و نقل به اشتراک گذاشته شد تا بررسی کنند که چگونه با تعریف راهحلهای جدید و تبدیل کسب و کار خود توسط پلتفرم توسعه Real-time یونیتی بتوانند به طرح، کارخانه، و فروشگاههایشان قدرتی مضاعف ببخشند.
مهمتر از همه، شرکتکنندگان بعد از این اجلاس درسهای زیر را فرا گرفتند:
– ابزارهای پیکربندی Real-time
– اپلیکیشنهای داخل خودرو
– و تجربیات XR
XR چیست؟ ترکیبی از VR، AR، MR، و ویدئوهای ۳۶۰ درجه را XR گویند که انشاءالله در مقالهای جداگانه به بررسی تک تک این موارد خواهیم پرداخت.
REWIND، HP، و Intel ابزارهای واقعیت مجازی با تکنولوژی Cutting-Edge که توسط آنها در صنعت خودرو و برای بهتر کردن فرایند فروش به مشتریان متولد سالهای ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۴ میلادی (دهه ۶۰ تا ۸۰ شمسی)، که بیشتر تحقیقات خرید خود را در اینترنت انجام میدهند نه در فروشگاههای فیزیکی، استفاده شده بود را ارائه کردند.
در حقیقت ۸۸ درصد از این مشتریان از اینترنت (نظیر سایت AutoTrader) برای خرید خودرو استفاده میکنند.
مدیران این صنایع برای کارخانههای خودرویی امکان کنترل توضیحات در فرایند بازاریابی، از شروع مراحل اولیهی جستجوی مشتری در نمایندگیها و نهایتاً در خانه، را فراهم میکنند.
در شروع و در مرحله بررسی، خریدار چیزهایی که میخواهد را شناسایی میکند، سپس فروشنده از طریق ابزارهای هوشمند و تحلیلی اطلاعات مورد نیاز را در دسترس قرار خواهد داد، و نهایتاً به خریدار در انتخاب یک تصمیم رضایتبخشتر و سریعتر کمک میکند.
تصور کنید، از این پس فروشندگان برای اینکه کسی به فروشگاههای فیزیکی آنها مراجعه کند باید مدت زیادی منتظر باشند، ولی در عوض آنها میتوانند در هر مرحله از خرید با مخاطبانشان وارد گفتگو شوند.
امروزه امکان پیکربندی وسایل نقلیه به صورت آنلاین به جزء لاینفک فروشگاههای مرتبط با خودرو تبدیل شدهاند و انتظار میرود بخشی از تجربهی خرید آنلاین خودروی امروز باشند.
در حالی که این پیکربندیها درجهای از شخصیسازی را به فروشندگان پیشنهاد میدهند، اما معمولاً در تعداد کمی از گزینهها محدودیتهایی نیز دارند.
لکسوس و شرکت خلاق آن، بهعنوان تیم اول به دنبال آن بودند که چگونه با استفاده از پلتفرم توسعهی یونیتی، که به آنها اجازه میدهد از مرزها فراتر روند و حتی معنی دوبارهای به “پیکربندی خودرو” ببخشند، بتوانند پیکربندی Real-Time خود را بهبود بخشند.
تیم اول متعهد شد با یونیتی همکاری کرده و در چالش ساخت یک پیکربندی واقعی خودرو برای لکسوس UX که خودرویی جسور، جدید، و فرامتصل (شبکه اترنت داخلی) است شرکت کند.
چشمانداز تیم اول از یک پیکربندی واقعی خودرو شامل موارد زیر است:
از آنجا که به سمت جهانی با اتومبیلهای خودران در حرکت هستیم، خودروسازان و شرکتهایی که یکی از خدماتشان جابهجایی هست به دنبال یافتن تجربهی داخل خودرو در آینده هستند.
شرکت Ridesharing در رابطه با استفاده از واقعیت افزوده در پشت خودروی در حال حرکت، اطلاعات خود را به اشتراک گذاشت.
معمولاً، توسعهی تجارب فضایی به IMU (Inertial Measurement Unity) (اندازه حرکتی یونیتی) وابسته است. با این وجود، با استفاده از IMU در یک وسیلهی نقلیه متحرک، کاراکترها به فضای بیرونی پرواز میکنند. شرکت REWIND راهحلی که توانستند توسط آن با استفاده از تکنولوژی دوربینهای هوشمند و GPS خودرو به وابستگی IMU دست یابند را به اشتراک گذاشتند:
اگر وسیلهی داخل خودرو تشخیص دهد که به خودرو وابسته است و خودرو نیز مکان خود را با استفاده از GPS تشخیص دهد، آنچه که مورد آزمایش هست به درستی انجام خواهد شد.
نهایتاً به این نتیجه رسیدند که راهحل این مسئله، واقعیت افزودهای است که ترکیبی از یونیتی، پلاگینها و اسکریپتهای داخلی، ARKit، ARCore، و افزونهی ووفوریا باشد.
ARCore چیست؟
کیت توسعهی نرمافزاری برای بهرهگیری از تکنولوژی واقعیت افزوده در گوشیهای اندرویدی که توسط گوگل طراحی شده است.
ARKit چیست؟
کیت توسعهی نرمافزاری برای بهرهگیری از تکنولوژی واقعیت افزوده در گوشیهای اندرویدی که توسط اپل طراحی شده است.
هنگامی که تصمیم گرفته شد تا کاراکترها را به دنیای واقعی اضافه کنند، تیمهای خلاق REWIND و Lyft یک بار دیگر به دنیای بازی وارد شده و برای ایجاد کاراکتر و داستان مورد علاقهشان دست به دامن طراح افسانهای! جناب آقای Bay Raitt شدند.
همانطور که در تصویر هم مشاهده میکنید یک موجود غریبه (اژدهامانند)، راهنمای تور جادویی ما خواهد بود!
عقب خودرو به نوع جدیدی از صفحه نمایش تبدیل شده بود، جایی که راهنمای تور دیجیتال نورها و چراغها را کنترل میکند و به رفتار راننده واکنش نشان میدهد. علاوه بر این بر تمامی تنظیماتی که در iPad اختصاصی راننده وجود دارد کنترل دارد.
این مثال نمونهای از نوآوری است و نشان میدهد که یونیتی هم منعطف است و هم میتواند در سالهای آینده پیشرو و پیشگام در مباحث جستجو و نوآوری باشد.
هرچه افراد بیشتری خودروهای خودران را به اشتراک بگذارند به دنیای واقعی نزدیکتر خواهیم شد و میتوان فرصتهای بیشتری برای تخیل، جذابیت محیط داخل خودرو، و سایر تجربههای کاربر ایجاد کرد.
استفاده از سناریوی شبیهسازی شده برای تست در صنعت خودرو یک تمرین بسیار خوب محسوب میشود. قبلاً در قطارها از سیستمهای ترمز اضطراری خودکار استفاده میشد اما چون قطارها فقط روی ریلهای از پیش تعریف شده حرکت میکنند و نیازی به هوش مصنوعی خاصی ندارند به همین دلیل نمیتوان از سناریوهای شبیهسازی شده برای قطارها در خودروهای خودران استفاده کرد.
در خودروها معمولاً تشخیص انسانها، موانع، دوربینها، و … از موارد اساسی خواهد بود که برای شبیهسازی اینگونه موارد به هوش مصنوعی نیز نیاز خواهد بود.
بخش مهمی از شبیهسازی آموزش خودروهای خودران شبیهسازی محیط است که یونیتی یک انتخاب خوب و ایدهآل برای شبیهسازی اینگونه محیطها محسوب میشود.
موتور بازیسازی یونیتی برای تیمهای مهندسی تمامی ویژگیها و مجموعه ابزارهای مورد استفاده برای ساخت انواع محتوای تعامی نظیر نورپردازی، فیزیک، ذرات، سیستمهای آب و هوایی، انیمیشن، یادگیری ماشین، و … را فراهم میکند و با این کار اجازه میدهد که محیطهایی کاملاً غنی و با پیچیدگیهای فیزیکی مورد نیاز و سایر موارد آماده بهرهبرداری شود.
برای اینکه تیمهای مهندسی بر روی توسعهی خودروهای خودران تمرکز بیشتری داشته باشند، یونیتی مجموعهای از ابزارهای SimViz، شامل پکیجهای سفارشی که تمامی چیزهایی که برای شتاب دادن به ساخت محیطهای شبیهسازی نیاز است را فراهم میکنند، را ایجاد کرده است. بنابراین توسعهدهندگان با این کار میتوانند تمرکز بیشتری برای توسعهی شبیهسازی خودروهای خودران داشته باشند.
برای دسترسی سریع به نمونهای از طرحهای شرکت SimViz و سنسورهای مربوطه بر اساس درخواست میتوانید به اینجا مراجعه کنید.
Gravity Sketch یک ابزار سهبعدیساز چندپلتفرم است که اجازه میدهد در طراحی خود غوطهور شوید! و مخاطبان خود را با نمایش نحوهی ایجاد طبیعی و واقعی در فضای سهبعدی حیرتزده کنید.
اخیراً وبیناری با موضوع نحوهی بهبود مراحل ایجاد طراحیهای سهبعدی توسط Gravity Sketch و موتور بازیسازی یونیتی برگزار شده است. در این وبینار، جیمز رابینز (James Robbins)، طراح ارشد گروه مدلسازی و تجسم دیجیتال در شرکت Honda R&D، با فرانک ناگیز (Frank Naggies) همراه شد تا راهحلهایی برای استفاده از ابزارهای واقعیت مجازی پیدا کند به نحوی که طراحان با استفاده از واقعیت مجازی اقدام به طراحی کنند.
اجلاس AutoTech یک نشست هیجانانگیز بود! در این نشست رهبران صنایع مختلف نظیر شرکت معروف BMW و … سخنرانیهایی نیز داشتند.