تاریخ انتشار | تعداد نظرات | تعداد بازدید | زمان تقریبی مطالعه |
---|---|---|---|
۱۵/اردیبهشت/۱۳۹۲ ۲۱۱۵ روز پیش | ۴ دیدگاه | ۲۵۶ | ۲ دقیقه |
با سلامی دوباره خدمت کاربران LearningTV
در قسمت جدید یعنی قسمت نهم آموزش ساخت بازی های ماشین سواری در نرم افزار یونیتی ابتدا روی اعمال محدودیت سرعت رفتن به عقب کار خواهیم نمود ودر ادامه روی چراغ های عقب کار خواهیم کرد.
جهت مشاهده ی کدهای استفاده شده در این آموزش به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
[stextbox id=”black”]توی این قسمت از کدهای سی شارپ استفاده شده است که شما در زیر آن ها را مشاهده می نمایید.[/stextbox]
کدهای #C استفاده شده در این آموزش:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 | using UnityEngine; using System.Collections; public class CarControll : MonoBehaviour { public WheelCollider WheelFL; public WheelCollider WheelFR; public WheelCollider WheelRL; public WheelCollider WheelRR; public Transform WheelFLTrans; public Transform WheelFRTrans; public Transform WheelRLTrans; public Transform WheelRRTrans; public float LowestSteerAtSpeed = 50; public float LowSpeedSteerAngle = 10; public float HighSpeedSteerAngle = 1; public float Deceleration = 40; public float TopSpeed = 150; public float CurrentSpeed; public float MaxReverseSpeed = 50; public float maxTorque = 50; public GameObject BackLightOBJ_Right; public GameObject BackLightOBJ_Left; public Material IdleBackLightMaterial; public Material BrakeBackLightMaterial; public Material ReverseBackLightMaterial; // Use this for initialization void Start () { rigidbody.centerOfMass = new Vector3(0,-0,0); } // Update is called once per frame void FixedUpdate () { float SpeedFactor = rigidbody.velocity.magnitude / LowestSteerAtSpeed; float CurrentSteerAngle = Mathf.LerpAngle(LowSpeedSteerAngle,HighSpeedSteerAngle,SpeedFactor); if (Input.GetButton("Vertical") == false) { WheelRR.brakeTorque = Deceleration; WheelRL.brakeTorque = Deceleration; } else { WheelRR.brakeTorque =0; WheelRL.brakeTorque =0; } CurrentSteerAngle *= Input.GetAxis("Horizontal"); CurrentSpeed = 2 * 3.14f* WheelRL.radius * WheelRR.rpm * 60 / 1000; CurrentSpeed = Mathf.Round(CurrentSpeed); if (CurrentSpeed < TopSpeed && CurrentSpeed>-MaxReverseSpeed) { WheelRR.motorTorque = maxTorque * Input.GetAxis("Vertical"); WheelRL.motorTorque = maxTorque * Input.GetAxis("Vertical"); } else { WheelRR.motorTorque =0; WheelRL.motorTorque =0; } WheelFL.steerAngle = CurrentSteerAngle; WheelFR.steerAngle = CurrentSteerAngle; } void Update() { BackLight(); WheelFLTrans.Rotate(WheelFL.rpm*360/60*Time.deltaTime,0,0); WheelFRTrans.Rotate(WheelFR.rpm * 360 / 60 * Time.deltaTime, 0, 0); WheelRLTrans.Rotate(WheelRL.rpm * 360 / 60 * Time.deltaTime, 0, 0); WheelRRTrans.Rotate(WheelRR.rpm * 360 / 60 * Time.deltaTime, 0, 0); WheelFLTrans.localEulerAngles = new Vector3(WheelFLTrans.localEulerAngles.x,WheelFL.steerAngle-WheelFLTrans.localEulerAngles.z,WheelFLTrans.localEulerAngles.z); WheelFRTrans.localEulerAngles = new Vector3(WheelFRTrans.localEulerAngles.x, WheelFR.steerAngle - WheelFRTrans.localEulerAngles.z, WheelFRTrans.localEulerAngles.z); } void BackLight() { if (CurrentSpeed > 0 && Input.GetAxis("Vertical") < 0) { BackLightOBJ_Left.renderer.material = BrakeBackLightMaterial; BackLightOBJ_Right.renderer.material = BrakeBackLightMaterial; } else if (CurrentSpeed < 0 && Input.GetAxis("Vertical") > 0) { BackLightOBJ_Left.renderer.material = BrakeBackLightMaterial; BackLightOBJ_Right.renderer.material = BrakeBackLightMaterial; } else if (CurrentSpeed < 0 && Input.GetAxis("Vertical") < 0) { BackLightOBJ_Left.renderer.material = ReverseBackLightMaterial; BackLightOBJ_Right.renderer.material = ReverseBackLightMaterial; } else { BackLightOBJ_Left.renderer.material = IdleBackLightMaterial; BackLightOBJ_Right.renderer.material = IdleBackLightMaterial; } } } |
[stextbox id=”Account_Sale”]جهت خرید این آموزش با قیمت ۴۵۰ تومان می توانید از فرم زیر استفاده نمایید.[/stextbox]
[parspalpaiddownloads id=”24″]
[stextbox id=”alert”]
در ضمن دوستان نظر یادتون نره .
اگه سوالی هم داشتید در بخش Forum.learningTV.ir می توانید سوالتون رو بپرسید.
[/stextbox]
سلام آقا سید میدونم این مطلب قدیمی ولی من تازه عضو سایت شما شدم خیلی سایت عالی دارید واعقا بی تعارف میگم درستتئن درد نکنه اموزشها بی نظیرن در رابطه با این مطلاب مخواستم بگب بهتر نبود برای چراغها از پونت لایت استفاده میکردین من توی یه اموزشی دیدم واقا خیلی زیبا شده بودبهر حال موفق باشید باور کنید کل یونیتی رو با آموزشهای شما یاد گرفتم خدا تمام رفتگانتونو بیامرزه هم سایتتون هم آموزشها حرف نداره.
پاسخ
چرا بالاخره خوبی یونیتی اینه که هر کسی یه چیزی به ذهنش می رسه و همه هم درست فکر می کنند.
چون با یونیتی می تونید یک کار رو به چندین روش انجام بدید.
با تشکر
سید
پاسخ
لینک ۵ تا ۱۸ خرید آموزش بازی اتومبیل رانی توسط یونیتی خرابه لطفا برطرف کنید
پاسخ
از آدرس زیر مبلغ ۹۰۰۰ تومان واریز کنید بعد اطلاع دهید تا لینک های دانلود براتون ایمیل شوند:
https://learningtv.ir/حمایت
با تشکر
سید
پاسخ