لرنینگ تی وی

طعم شیرین یادگیری

ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی


تاریخ انتشار

تعداد نظرات

تعداد بازدید

زمان تقریبی مطالعه
۲۸/آبان/۱۳۹۴
۱۱۱۸ روز پیش
۵ دیدگاه ۱۱۵۰۹ ۱ دقیقه

ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی

قسمت هجدهم، نوزدهم و بیستم به مجموعه افزوده شد.

بالاخره بعد از گذشت تقریبا ۱ ماه، آموزش ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی آماده شده است و شما عزیزان می تونید اقدام به خرید این آموزش نمایید.

یکی از بازی های پر طرفدار دوران کودکی هر شخصی، بازی مار و پله بوده که اون موقع به صورت فیزیکی انجام می شد ولی هم اکنون می توانید این بازی رو در رایانه ی خود طراحی نمایید و اقدام به بازی با آن نمایید.

آموزش ساخت بازی مار و پله دو بعدی جمعا در ۶ قسمت تهیه شده است که شما عزیزان می توانید این مجموعه ی ارزشمند را با مبلغ ۱۸۰۰۰ تومان به صورت آنلاین دریافت نمایید.

 

سرفصل آموزشی آموزش ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی :

[toggles class=”yourcustomclass”]
[toggle title=”جلسه ۱ – آماده سازی محیط” class=”in”]در این جلسه مرحله به مرحله محیط بازی کامل خواهد شد.[/toggle]
[toggle title=”جلسه ۲ – تعریف مکان های مجاز”]در این جلسه یاد خواهید گرفت که چگونه خانه های مختلف بازی را همراه با مختصات هر خانه تعریف نمایید.[/toggle]
[toggle title=”جلسه ۳ – شماره گذاری مکان ها”]در این جلسه مکان های مختلف بازی نام گذاری خواهند شد(با استفاده از اسکریپت و به صورت اتوماتیک)[/toggle]
[toggle title=”جلسه ۴ – ایجاد دکمه های تاس”]در این جلسه با استفاده از GUI یونیتی اقدام به ایجاد دکمه هایی که عمل تاس انداختن را انجام می دهند خواهید نمود.[/toggle]

[toggle title=”جلسه ۵ – حرکات بازیکنان”]در این جلسه با استفاده از اسکریپت هایی که خواهیم نوشت حرکات بازیکن ها را کنترل خواهیم نمود.[/toggle]

[toggle title=”جلسه ۶ – مکان های خاص”]در این جلسه مکان های خاص (ابتدا و انتهای نردبان، سر و دم مار) را مورد بررسی قرار خواهیم داد.[/toggle]
[/toggles]

آپدیت(اضافه شدن جلسه ی هفتم و هشتم)

[toggles class=”yourcustomclass”]
[toggle title=”جلسه ۷ – ایجاد منحنی های حرکت” class=”in”]در این جلسه با استفاده از پلاگین SuperSplines Pro مسیرهای خاصی را روی محیط ایجاد می کنیم تا بازیکن بتواند روی بدن مار بسیار زیبا حرکت نماید.[/toggle]
[toggle title=”جلسه ۸ – اسکریپت نویسی حرکت های منحنی وار”]در این جلسه قسمت قبلی را کامل نموده و با اسکریپت هایی که خواهیم نوشت، مسیر حرکت کاراکتر را روی بدن مار تنظیم خواهیم نمود.[/toggle]
[/toggles]

آپدیت(اضافه شدن جلسه ی نهم و رفع باگ شماره ۱)

[toggles class=”yourcustomclass”]
[toggle title=”جلسه ۹ – توالی حرکت بازیکنان” class=”in”]در این جلسه با استفاده از اسکریپت هایی که خواهیم نوشت، توالی حرکت بازیکنان را برنامه نویسی خواهیم نمود. به عبارت دیگر در این جلسه این اجازه را به بازیکنان خواهیم داد که پشت سر هم و به ترتیب روی دکمه تاس خود کلیک نمایند.[/toggle]
[toggle title=”رفع باگ شماره ۱ – رفع باگ تعداد خانه ها”]در این آموزش به یکی از باگ های پروژه که جناب آقای سلطانی به آن اشاره نمودند خواهیم پرداخت. در جلسه ی دوم آموزش (ایجاد خانه های بازی) اگر NumberOfRawHomes را عددی فرد در نظر بگیریم به مشکل بر خواهیم خورد که در این جلسه به رفع این مشکل خواهیم پرداخت.[/toggle]
[/toggles]

 آپدیت(اضافه شدن جلسه ی دهم)

[toggles class=”yourcustomclass”]
[toggle title=”جلسه ۱۰ – توالی حرکت بازیکنان (قسمت دوم)” class=”in”]در این جلسه با استفاده از اسکریپت هایی که خواهیم نوشت، اولا این اجازه را به بازیکن اول می دهیم تا به عنوان اولین بازیکن تاس را پرتاب نماید و ثانیا بازیکنان تا عدد ۶ نیاورده اند اجازه ی حرکت در صفحه ی بازی را نخواهند داشت.[/toggle]
[/toggles]

آپدیت(اضافه شدن جلسه ی یازدهم و دوازدهم)

[toggles class=”yourcustomclass”]
[toggle title=”جلسه ۱۱ – توالی حرکت بازیکنان (قسمت سوم)” class=”in”]در این جلسه روی مبحث ۶ آوردن تاس کار خواهیم نمود. در صورتی که بازیکنی عدد ۶ کسب نماید، به عنوان جایزه، امکان انداختن دوباره ی تاس را خواهد داشت.
[/toggle]
[toggle title=”جلسه ۱۲ – توالی حرکت بازیکنان (قسمت چهارم)”]در صورتی که بازیکنی به خانه ی آخر برسد، به عنوان پیروز شناخته می شود و باید از دور مسابقه کنار رود و سایر بازیکنان با هم مسابقه دهند. در این آموزش به راه اندازی چنین امکانی خواهیم پرداخت.[/toggle]
[/toggles]

 آپدیت(اضافه شدن جلسه ی سیزدهم و رفع باگ شماره ۲)

[toggles class=”yourcustomclass”]
[toggle title=”جلسه ۱۳” class=”in”]در این جلسه در پایان بازی که تمامی بازیکنان به خانه ی انتهایی می رسند پیغامی مبنی بر اتمام بازی به نمایش در خواهد آمد.[/toggle]
[toggle title=”رفع باگ شماره ۲”]در این رفع باگ، یکی دیگر از باگ های این پروژه رفع خواهد شد و آن عدم نمایش عبارت “Playe Is Win” می باشد.[/toggle]

[/toggles]

 آپدیت(اضافه شدن جلسه ی چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم)

[toggles class=”yourcustomclass”]
[toggle title=”جلسه ۱۴ – تعداد پرتاب تاس” class=”in”]در این جلسه، تعداد حرکات (پرتاب تاس) بازیکنان را محاسبه نموده تا در جلسات آینده جهت تعیین امتیاز بازیکنان از آن استفاده نماییم.[/toggle]
[toggle title=”جلسه ۱۵ – ایجاد Sprite سکه”]در این جلسه یاد خواهید گرفت که چگونه یک Sprite Sheet سکه رو توی گوگل جستجو کنید و این که چگونه از این تکسچر در یونیتی استفاده کنید.[/toggle]

[toggle title=”جلسه ۱۶ – ایجاد سکه به صورت تصادفی”]در این جلسه یاد خواهید گرفت که چگونه تعدادی سکه در بازی به صورت رندم قرار دهید.[/toggle]
[/toggles]

آپدیت(اضافه شدن جلسه ی هفدهم)

[toggles class=”yourcustomclass”]
[toggle title=”جلسه ۱۷ – حذف سکه ها و افزایش امتیاز” class=”in”]در این جلسه یاد خواهید گرفت که چگونه بعد از برخورد بازیکن با سکه، سکه حذف بشود و بر امتیاز بازیکن افزوده شود.[/toggle]
[/toggles]

آپدیت(اضافه شدن جلسه ی هجدهم، نوزدهم و بیستم)

[toggles class=”yourcustomclass”]
[toggle title=”جلسه ۱۸ – غیرفعال شدن کسب امتیاز در زمان حرکت روی مسیرهای خاص” class=”in”]در این جلسه یاد خواهید گرفت که چگونه هنگامی که بازیکن روی نردبان یا بدن مار قرار دارد امکان کسب سکه در نظر گرفته نشود.[/toggle]
[toggle title=”جلسه ۱۹ – حرکات یکی یکی و پشت سر هم”]در این جلسه به بازیکنان این امکان را خواهیم داد که حرکات یکی یکی داشته باشند، به عبارت دیگر بازیکنان خانه به خانه حرکت خواهند نمود.[/toggle]
[toggle title=”جلسه ۲۰ – اصلاح امتیاز سکه ها”]در این جلسه سیستم امتیاز سکه ها را کمی اصلاح خواهیم نمود.[/toggle]
[/toggles]

 

از آن جایی که تهیه ی این سری آموزشی تقریبا ۱ ماه زمان برده است، تهیه ی بخش پیشرفته ی آن منوط به استقبال از این آموزش می باشد و مطمئنا مباحث پیشرفته زمان بیشتری خواهند برد.

 

جهت خرید دانلودی از لینک زیر محصول را به سبد خرید اضافه نمایید:

خرید لینک دانلود

ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی

با تشکر

سید

۵ نظر برای "ساخت بازی مار و پله دو بعدی در یونیتی"


  1. نوشته شده توسط  

    سلام سایت شما از ساخت بازی با unreal engine خبری نیست
    میتونید به وبلاگ من سری بزنید در آینده آموزش های فارسی هم قرار داده میشه
    http://digitaltutors.mihanblog.com/

    پاسخ

    پاسخ
  2. نوشته شده توسط  

    سلام
    بسیار کامل و جذاب
    موفق باشین. 🙂

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      کامل تر هم میشه انشا الله

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

  3. نوشته شده توسط  

    سلام میشه لینک بازی مار و پله را به صورت اینترنتی خریداری کنیم اگر امکانش هست بفرمایید چطوری؟یعنی می خوام بعد از پرداخت لینک دانلود برام فعال بشه .سورس پروژه داخل لینک دانلود هست؟

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      خوب در باکس دانلود دکمه ی افزودن به سبد خرید رو کلیک کنید.

      این محصول اصلا خرید پستی نداره.

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت