لرنینگ تی وی

طعم شیرین یادگیری

آموزش یونیتی – شی Quad در یونیتی


تاریخ انتشار

تعداد نظرات

تعداد بازدید

زمان تقریبی مطالعه
۳۰/مرداد/۱۳۹۲
۲۰۰۸ روز پیش
۸ دیدگاه ۲۴۷ ۱ دقیقه

شی Quad در یونیتی

شی Quad در یونیتی

مقدمه:

یکی از مهمترین نکاتی که هر طراحی بدان توجه خواهد نمود بحث بهینه سازی هرچه بیشتر بازی های طراحی شده می باشد.

روش های مختلفی در موتورهای بازی سازی مختلف جهت بهینه سازی در نظر گرفته می شود.

از بهینه سازی مدل های سه بعدی گرفته تا بحث Lightmap ، Occlusion Culling و …، همه و همه هر کدام به نحوی در بهینه شدن بازی و افزایش سرعت اجرای بازی تاثیر گذار هستند.

در این میان برخی روش های بهینه سازی بدون داشتن امکانات بسیار پیچیده و سنگین قابل اضافه شدن به بازی می باشد.

به عنوان نمونه در بسیاری از بازی های سه بعدی و حتی دو بعدی برای نمایش یک صفحه از اشیایی نظیر Plane استفاده می کنند.

هر مقدار هم که شی Plane نسبت به سایر اشیا ساده تر و بهینه تر باشد ولی با این وجود باز هم می توان این شی را بهینه تر نمود.

شی Plane یک شی مستطیلی می باشد که از تعدادی مثلث (Triangle) تشکیل شده است.

می می توانیم در برخی موارد به جای استفاده از چنین شی ای، از شی دیگری که تنها از دو مثلث تشکیل شده است استفاده کنید.

به این شی Quad (یا همان مربع) می گویند که در موتور بازی سازی یونیتی در یونیتی سری ۴٫۲ به بعد این شی به این موتور قدرتمند افزوده شد.

 

در آموزش شی Quad در یونیتی به توضیحاتی پیرامون شی Quad خواهیم پرداخت و این شی با ارزش را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در تصاویر زیر، دو شی مختلف، یکی Plane و دیگری Quad، را در محیط قرار داده این و به هر دوی آن ها تکسچری را اعمال نموده ایم.

همانطور که مشاهده می کنید، در کیفیت نهایی تصویر تفاوتی مشاهده نمی شود ولی اگر به جزئیات هر دو شی توجه نمایید متوجه خواهید شد که شی Quad نسبت به شی Plane بهینه تر می باشد.

شی Quad در یونیتی

شی Quad در یونیتی

Plane Object

شی Quad در یونیتی

Quad Object

 

 

 

 

 

 

 

 

همانطور که مشاهده می کنید شی Plane از ۱۰۰ عدد مربع یعنی ۲۰۰ عدد مثلث تشکیل شده در حالی که شی Quad فقط و فقط از ۱ مربع یعنی از ۲ عدد مثلث تشکیل شده است.

در ضمن باید یادتون باشه که شی Quad فقط در یونیتی ۴٫۲ به بعد موجود می باشد و در ورژن های قبلی چنین شی ای وجود نداشت.

شی Quad در یونیتی

با تشکر

سید

۸ نظر برای "آموزش یونیتی – شی Quad در یونیتی"


  1. نوشته شده توسط  

    باسلام اقا سید اگر میشه لینک برنامه city engine را بگذارید چون من خیلی دنبالش میگردم ولی جایی گیرش نمیارم
    ممنون

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      والسلام
      سید

      پاسخ پاسخ

      • نوشته شده توسط  

        بازم سلام اقا سید
        من CITYENGINE رو نصب کردم حالا چجوری کرکش کنم .من هیچی از راهنماش نمیفهمم لطفا کمکم کنید
        باسپاس فراوان

        پاسخ

  2. نوشته شده توسط  

    بازم سلام اگر میشه اموزش گذاشتن فاصله را هم بگذارید(یعنی وقتی ما تو حال خونه هستیم و ماموریت به ما میگه که بریم تو اتاق فاصله انجا تا ما)

    پاسخ

    پاسخ
  3. نوشته شده توسط  

    سلام
    الیته راه دیگر اینکه از یک نرم افرار ۳بعدی دیگر یک plane خروجی بگیری و بعد داخل یونیتی import کنیم!!!

    پاسخ

    پاسخ
  4. نوشته شده توسط  

    سلام ..
    چرا لینکه دانلود نداره سید ؟؟

    سید من دارم بازی ۳ بعدی برا موبایل میسازم ولی اصلا بهینه نیست .. میخوام این تکنیکارو یاد بگیرم .. لطفا لینکه دانلود رو قرار بدین

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      آموزش متنی دیگه ویدئوی نداره دیگه.

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

  5. نوشته شده توسط  

    اگه میشه هر تکنیکی که برای بهینه کردن بازی نیاز هست رو به صورت متن در سایت قرار بدین

    پاسخ

    پاسخ

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت