لرنینگ تی وی

طعم شیرین یادگیری

فراخوانی فایل سی شارپ اسکریپت در جاوا اسکریپت در یونیتی


تاریخ انتشار

تعداد نظرات

تعداد بازدید

زمان تقریبی مطالعه
۰۷/بهمن/۱۳۹۲
۱۹۴۰ روز پیش
۸ دیدگاه ۱۱۳۳ ۲ دقیقه

فراخوانی فایل سی شارپ اسکریپت در جاوا اسکریپتبا سلام خدمت تمامی کاربران عزیز

با ما باشید با آموزش فراخوانی فایل سی شارپ اسکریپت در جاوا اسکریپت در یونیتی

خوب اگه یادتون باشه در جلسه ی قبل روش فراخوانی فایل جاوا اسکریپت در سی شارپ رو بهتون آموزش دادم.

در این جلسه می خواهیم عمل برعکس رو انجام بدیم یعنی فراخوانی فایل سی شارپ اسکریپت در جاوا اسکریپت .

برای این عمل نیز مثل قبل کار خواهیم کرد البته با یکسری تفاوت در کدهایی که نوشته می شوند.

پس برای مشاهده ی آموزش به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.

برای انجام این عمل کاری که باید در وهله ی اول انجام بدید اینه که فایل سی شارپ اسکریپتتون رو به پوشه ای به نام Standard Assets منتقل کنید.

اگه این پوشه وجود نداره این پوشه رو درست کنید.

پس تا اینجای کار باید پروژتون به صورت زیر در بیاد:

فراخوانی فایل سی شارپ اسکریپت در جاوا اسکریپت

نکته : دقت کنید که فایل جاوا اسکریپت بیرون این پوشه باشه و توی این پوشه فقط فایل سی شارپ اسکریپتتون باشه.

خوب بریم سراغ کدها:

فرض کنید یک مکعب داریم که اگه دکمه ی k رو زدیم ۵ درجه ۵ درجه حول محور y می چرخه و وقتی دکمه ی m رو زدیم ۱ درجه ۱ درجه برعکس حول محور y می چرخه.

خوب ما توی کد سی شارپ اسکریپت عمل چرخیدن رو شبیه سازی می کنیم و در جاوا اسکریپت این که کدوم دکمه فشار داده شده یعنی دکمه ی k فشار داده شده یا m

کد سی شارپ اسکریپت:

 

در کد بالا یک تابع با نام D تعریف کردیم که این تابع یک متغیر از نوع float دریافت می کنه و اسمش b هست.

درون تابع نیز گفتیم شی مورد نظر حول محور y به اندازه ی b بچرخه.

خوب بریم سراغ کد جاوا اسکریپتمون .

توی کد جاوا اسکریپت می خواهیم به متغیر b این سی شارپ اسکریپت دسترسی پیدا کنیم و اونو تغییر بدیم:

کد جاوا اسکریپت :

 

خوب بپردازیم به این اسکریپت جاوا اسکریپتمون :

مهمترین قسمتی که در این اسکریپت به چشم می خوره تعریف متغیر CSharpScript از نوع NewBehaviourScript می باشد.

اگه خیلی تیز باشید حتما این نکته رو فهمیدید.

ما همیشه متغیر ها رو از نوع float ، Bool،Int و …. تعریف می کردیم ولی حالا متغیر رو از نوع NewBehaviourScript تعریف کرده ایم.

این NewBehaviourScript اصلا از کجا اومده؟

در واقع این NewBehaviourScript اسم همون اسکریپت سی شارپ اسکریپتمون هست.می تونید به تصویر اولی که براتون قرار دادم نگاه کنید می بینید که اسم اسکریپت سی شارپ اسکریپتمون NewBehaviourScript هست.

خوب این مهمترین قسمت بود که انشا الله فهمیده باشید.

پس برای انجام این روش باید یک متغیر از نوع “نام اسکریپت سی شارپ اسکریپت” ایجاد کنید.

در قسمت Update هم گفته ایم که اگر مثلا دکمه ی k زده شده متغیر CSharpScript مقدار ۵ رو دریافت کنه و در اسکریپت سی شارپ اسکریپتی که داشتیم منتقلش کنه و در نتیجه میزان چرخش ۵ درجه خواهد بود.

و اگر هم دکمه ی m رو زدیم میزان چرخش برابر -۱ خواهد بود.

بعد از انجام این کارها هر دو اسکریپت سی شارپ اسکریپت و جاوا اسکریپت رو به مثلا مکعبی که در محیط ساخته اید اعمال کنید.

سپس در بخش inspector مشاهده می کنید که دو تا اسکریپت به شی اعمال شده اند. نظیر شکل زیر:

فراخوانی فایل سی شارپ اسکریپت در جاوا اسکریپت

خوب در تصویر بالا نکته ای که مهمتر از همه هست قسمت سبز رنگ تصویر هست.

در این قسمت باید شی ای که اسکریپت سی شارپ اسکریپت بهش اعمال شده قرار داده بشه.

تمامی نکاتی که باید درنظر بگیرید:

۱- فایل سی شارپ اسکریپتی که ایجاد می کنید حتما باید داخل پوشه ی Standard Assets باشه.

۲- فایل جاوا اسکریپتی که ایجاد می کنید حتما باید بیرون پوشه ی Standard Assets باشه.

۳- اگه پوشه ی Standard Assets وجود نداشت اصلا نگران نشید اونو خودتون ایجاد کنید.

۴- متغیر CSharpScriptای که تعریف کردیم حتما باید از نوع “نام اسکریپت سی شارپ اسکریپت باشه”

۵- وقتی که کد جاوا اسکریپت رو به شی مورد نظرتون اعمال می کنید در قسمت Inspector در قسمت متغیر CSharpScript باید شی ای که اسکریپت شی شارپ اسکریپت بهش اعمال شده قرار داده بشه.

فایل پروژه رو براتون قرار نمیدم چون توی جلسه ی قبل فایل پروژه رو قرار دادم و شما می تونید با کمی تغییر توی کدهاش به اون چیزی که می خواهید برسید.

تا آموزشی دیگر خدا نگهدار

با تشکر

سید

For foreigners

.Hi to all user and friends

.I am seyyed hamed mahmoodzadeh

In this tutorials we are call one variable from C# Script to Java script in unity3d engine

:We need to many notes

a) YourC# Script must be into Standard Assets Folder. If this folder is not , .create a folder with “Standard Assets” Name

.b) Your Java Script Must not be Standard Assets Folder

c) In Java Script Define a Variable with “C# Script Name” Type Such As Under  :Image

فراخوانی فایل سی شارپ اسکریپت در جاوا اسکریپت

:C#Script Created with NewBehaviourScript Name

In this script we are define D function with b Variable.b is angle of rotate of game .object

:Java Script Create with Any Name

In this script we define CSharpScript Variable with NewBehaviourScript Type. In Update Function We Talk if K Key is Pressed b is 5 And if m Key is Pressed b is -1

.With This Work We Change Variable Of NewBehaviourScript Script From Java Script

.I Hopeful that you used this Tutorial right

By Thanks

LearningTV.ir

۸ نظر برای "فراخوانی فایل سی شارپ اسکریپت در جاوا اسکریپت در یونیتی"


  1. نوشته شده توسط  

    مرسی اما برام جالبه چرا حتما باید فولدر standard assets ایجاد بشه؟؟!!! و یکی داخل و یکی بیرون!!!

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      دیگه چراش رو باید از unity3d.com بپرسید.

      البته اینو هم بگم که اگه اسم پوشه ی مورد نظرتون Pro Standard Assets هم باشه مشکلی پیش نمیاد.

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

  2. نوشته شده توسط  

    سلام و خدا قوت ممنون از سایت خوبتون من یه مشکلی دارم من از Unity 5.3.0f4 (64-bit) استفاده می کنم و زبان جاوا اسکریپ در برنامه کار نمی کنه ، صفحه ی اکتیوتی بالا می یاد ولی کد هایی که می نویسم رو بررسی نمی کنه اما سی شارپ کامل و درست کار
    میکنه میخواستم بپرسم من باید چیکار بکنم تا درست اجرا بشه

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      از ویژوال استودیو به عنوان ویرایشگر استفاده کنید.

      ضمنا سوالاتتون رو در بخش همیار لرنینگ تی وی (hamyar.learningtv.ir) بپرسید.

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

  3. نوشته شده توسط  

    مرسی از اینکه اینقدر سریع پاسخ سوالم رو دادید
    فقط از کجا می تونم کم حجمش رو دانلود کنم چون حجم برنامه معمولیش دور رو بر ۶ گیگه!

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      البته این یه راه حل بود. احتمال داره یونیتی شما به هم ریخته هم باشه.

      ضمن این که زبان جاوااسکریپت این مشکل رو داره ولی با این وجود ویژوال بیسیک راحت تر هست با این زبان

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

  4. نوشته شده توسط  

    آقا سید سلام، ببخشید که دوباره دارم اینجا سوال می پرسم و قول می دم که دیگه آخرین سوالم باشه
    من طبق گفته شما Visual.Studio.Ultimate رو دانلود کردم و روی سیستمم نصبش کردم حالا چطور باید اون رو به عنوان ویرایشگر در یونیتی قرار بدم ؟
    خیلی ممنونم بابت راهنمایی های خوبتون

    باتشکر

    پاسخ

    پاسخ
    • نوشته شده توسط  

      از بخش Prefrences در منوی Edit

      با تشکر
      سید

      پاسخ پاسخ

ارسال دیدگاه

نام (*)
پست الکترونیکی (*)
وبسایت